T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El nombre de telefonades ateses en el telèfon d'emergències 1·1·2 en anglés, francés i alemany s'ha duplicat en els últims deu anys

El nombre de telefonades ateses en el telèfon d'emergències 1·1·2 en anglés, francés i alemany s'ha duplicat en els últims deu anys

  • L'anglés continua sent l'idioma més sol·licitat pels usuaris del servici i els mesos d'estiu és quan més telefonades es reben
  • S'ha passat de les 9.926 telefonades rebudes en estos idiomes l'any 2014 a les 21.560 registrades durant l'any 2023

El nombre de trucades ateses en el telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana en els idiomes comunitaris anglés, francés i alemany, s'ha duplicat en els últims deu anys, segons un balanç realitzat per l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE).

El número de telèfon 112 està establit com un número únic d'assistència a la població davant de qualsevol tipus d'emergència (sanitària, d'extinció d'incendis, salvament o seguretat ciutadana) a la Unió Europea i, per tant, qualsevol turista o visitant de la Comunitat Valenciana podrà fer ús d'este servici públic valencià i ser atés en estos tres idiomes.

Segons les dades del balanç, des de l'any 2014 fins hui hi ha hagut un creixement exponencial en el nombre de telefonades ateses en estos tres idiomes i s'ha passat de les 9.926 rebudes eixe any a les 21.560 ateses durant 2023, la major part d'estes, 17.064, en l'idioma anglés, seguit del francés 2.735 i l'alemany 1.712.

Continuen sent els mesos d'estiu, juliol i agost, quan més telefonades es reben, amb una mitjana de més de 2.000, i és l'anglés l'idioma més reclamat pels usuaris que utilitzen el servici. Cal destacar que el primer any de la pandèmia de COVID, en 2020, es va notar un descens entorn de les 3.000 telefonades menys respecte a l'any anterior. Es va passar de les 16.598 rebudes en 2019 a les 13.321 efectuades en 2020. Ja en 2022, el nombre de telefonades rebudes va tornar a pujar fins a les 20.306.

Els usuaris d'este servici poden realitzar la marcació del número d'emergència 112 encara que estiga el teclat del telèfon mòbil bloquejat, sense que calga introduir el número PIN, i fins i tot sense targeta SIM en el telèfon; simplement, una vegada encés es tecleja 112 i es procedix a cridar sempre que hi haja cobertura. 

La sala d'atenció de telefonades de l'1·1·2 Comunitat Valenciana té la capacitat de dimensionar-se en funció de les necessitats d'atenció d'emergències i servici públic que es vulga prestar. Així, l'any 2022, atesa la crisi humanitària de refugiats ucraïnesos arribats a la Comunitat Valenciana, es va activar en l'1·1·2 un servici d'atenció a persones afectades en la seua pròpia llengua i, a més, es va habilitar un dispositiu d'assessorament i orientació per a atendre els dubtes i necessitats bàsiques als nouvinguts.

El telèfon de la Generalitat d'Emergències 1·1·2 Ucraïna va arribar a rebre durant els seus quatre mesos de funcionament un total de 1.751 telefonades de persones refugiades que sol·licitaven informació sobre prestacions, assistència humanitària o possibilitats d'acollida.