T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere La sala de l'1·1·2 Comunitat Valenciana reforça i dobla els torns de personal durant este cap de setmana de Nadal

La sala de l'1·1·2 Comunitat Valenciana reforça i dobla els torns de personal durant este cap de setmana de Nadal

La sala d'atenció de trucades del telèfon d'emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” es reforçarà i doblarà els seus torns este cap de setmana i dilluns coincidint amb les celebracions de la Nit de Nadal i Nadal. 

Entre el dissabte 23 i el dilluns 25 de desembre s'incrementarà el personal dels diferents torns, arribant a duplicar el nombre d'operadors la nit del 24 de desembre, a fi de donar resposta al possible augment del nombre de trucades d'emergència en estes dates. Quant al personal de coordinació, el major increment es produirà la nit del dissabte 23 de desembre, amb un 50% més.

Així ho ha pogut comprovar la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, de la qual depén este servici, durant la visita que ha realitzat al Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, situat a l'Eliana, per a felicitar les festes al personal dels servicis essencials.

La consellera ha destacat la importància del telèfon únic d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana que ha rebut, des de la seua creació, fa 24 anys, més de 83 milions de cridades.

Tots els dies, entre este dissabte i el dilluns, assistiran el servici entre 60 i 67 efectius del servici operatiu, coordinació i supervisió, que treballaran de manera coordinada amb altres professionals d'emergències i seguretat del Servici de Prevenció d'Incendis, Conselleria de Sanitat, Policia Nacional i Policia Adscrita a la Generalitat, Guàrdia Civil, l'UME, els consorcis provincials de bombers, Policia Local, Creu Roja i voluntaris de Protecció Civil.

La consellera Elisa Núñez, ha recordat que el 1·1·2 Comunitat Valenciana ha obtingut, un any més, el certificat d'excel·lència AENOR que constata la bona labor d'este servici diàriament i davant els reptes de les grans emergències han plantejat.

A més, ha comentat amb el personal d'emergències la importància de descarregar-se l'aplicació “GVA 112 Avisos”, creada per l'equip de Desenvolupament Corporatiu del Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, i que permet als seus usuaris personalitzar en el seu telèfon mòbil les notificacions sobre alertes de les preemergències o emergències que s'activen en temps real. L'objectiu de la plataforma és que els usuaris puguen conéixer els avisos vigents de preemergències i emergències, així com el risc d'incendis.

“Amb esta app, disponible per a Android i iOS, els ciutadans poden consultar si s'ha produït algun incident en la Comunitat Valenciana o si existix una alerta pròxima al lloc on estan”, ha destacat la titular d'Interior.