T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El “1·1·2 Comunitat Valenciana” atén les telefonades en 10 segons i gestiona les emergències en menys de tres minuts 

El “1·1·2 Comunitat Valenciana” atén les telefonades en 10 segons i gestiona les emergències en menys de tres minuts 

La Carta de Serveis 2023 recull que en 175 segons s'atén la telefonada, es recopila la informació i, en funció del protocol, s'activa l'avís

La Carta de Serveis del telèfon únic d'Emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” corresponent a 2023 reflecteix que les telefonades de la ciutadania són ateses en menys de 10 segons i que s'estan gestionant, de mitjana, en un temps inferior a tres minuts.

Segons reflecteix aquest informe, en menys de tres minuts (175 segons concretament), el personal operador atén la telefonada ciutadana, recopila la informació que li subministra el ciutadà i, en funció del protocol establit en cada cas, avisa a l'agència corresponent que donarà resposta a l'emergència requerida. 

Un altre dels indicadors reflectits en la Carta de Servei és la capacitat de la sala d'atendre les telefonades, que són respostes en menys de 10 segons, i en els idiomes valencià, espanyol, anglés, francés i alemany i que, segons les dades que es mostren, ofereixen una cobertura superior al 99%. També figuren com a indicadors o compromisos poder facilitar l'accés al servei a persones i col·lectius amb necessitats especials i disposar de protocols d'actuació per a gestionar tota emergència, entre altres.


La Carta de Serveis del “1·1·2 Comunitat Valenciana” és un instrument de millora contínua per mitjà del qual l'administració valenciana informa sobre els compromisos de qualitat d'aquest servei que es gestiona i presta, en resposta a les necessitats i expectatives de la ciutadania. També respon a la demanda de transparència en l'activitat pública. Tots els anys es revisa i aprova en ple, i es va publicar ahir en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la corresponent a l'any en curs. 

En aquest document s'indica que el personal d'atenció de telefonades realitza activitats de formació cada sis mesos, i que tant el nivell de satisfacció de les agències integrades en “1·1·2 Comunitat Valenciana” com el de la ciutadania aconsegueix un valor objectiu de 8.

El telèfon únic d'emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” atén i gestiona les trucades d'emergència, com a accidents, incendis, inundacions, urgències sanitàries, seguretat ciutadana, rescats, etcètera, realitzades des de qualsevol punt de la Comunitat Valenciana durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l'any, sense cap cost i garantint un adequat tractament de les dades de caràcter personal. 

Drets i obligacions

Aquesta Carta de Serveis també detalla uns drets i obligacions per part de la ciutadania i, així, aquest servei està destinat exclusivament a les trucades d'emergència i no és un telèfon d'informació en el qual se subministren dades sobre l'estat de les carreteres o el temps.

D'igual forma, en el document s'especifica que les crides falses i malicioses poden ser objecte de sanció, i es demanda la col·laboració en la millora de la prestació del servei, així com ensenyar als xiquets i xiquetes a usar apropiadament el telèfon 112.

A través de la web www.112cv.gva.es, el telèfon “1·1·2 Comunitat Valenciana” ofereix informació general a la ciutadania com a recomanacions davant situacions d'emergència, informació en temps real sobre incidents, i nivell de risc: incendis, vents, precipitacions, etc. També, en la citada web s'explica com utilitzar correctament aquest servei i els passos a seguir en una correcta atenció i gestió de la crida.