T'interessa

opinión

Visualització de contingut web

La Plataforma Operativa

Plataforma Operativa

La plataforma funciona a través de dues àrees: atenció de telefonades i Comandament
i control. Al Centre de Coordinació d'Emergències Autonòmic, ubicat a l'Eliana (València), es reben les telefonades que els ciutadans realitzen al número de telèfon d'emergències 1·1·2.

Estes telefonades són ateses per personal qualificat, que té la comesa de recollir la sol·licitud de qui telefona i tractar la informació per establir, amb precisió, on i quin tipus d'emergència s'està produint.

Així mateix, els operadors del servici 1·1·2 determinen -mitjançant procediments operatius establits- quins organismes estan implicats en la resolució de l'emergència i transferixen als respectius centres de comunicacions la informació obtinguda per a la prestació del servici.
El nombre de persones que atén diàriament la plataforma varia en funció del volum de telefonades esperades, segons el tram horari de què es tracte, així com del dia de la setmana (laboral o festiu) i el mes de l'any, entre altres factors.

Si es produïx un incident que puga elevar el nombre de telefonades previstes, la plataforma pot ser sobredimensionada.

 

El procés de comandament i control és el propi de cada organisme.

Quan reben la informació relativa a un incident, s'encarreguen de centralitzar les comunicacions entre unitats, i entre unitats i comandaments; realitzen el seguiment i control de les actuacions; mobilització d'equips, grups i unitats operatives, i així fins al tancament de l'incident.