El Centre de Coordinació d'Emergències Comunitat Valenciana assaja el sistema 1.1.2 invers de missatges massius a la població - 112CV
Avisos de Riscos
Bon Nadal
Ves enrere El Centre de Coordinació d'Emergències Comunitat Valenciana assaja el sistema 1.1.2 invers de missatges massius a la població
El Centre de Coordinació d'Emergències Comunitat Valenciana assaja el sistema 1.1.2 invers de missatges massius a la població
- El Ministeri d'Interior ha realitzat hui en la Comunitat Valenciana les proves tècniques per a verificar que el sistema funciona correctament
- La consellera Bravo subratlla que “aquestes alertes públiques amb instruccions d'autoprotecció seran fonamentals per a minimitzar el risc davant amenaces derivades de l'emergència climàtica”
La consellera d'Interior, Justícia i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha assistit hui al costat del director general d'Interior, Salvador Almenar, a la sessió de proves tècniques que el Ministeri d'Interior, a través de la Direcció General de Protecció Civil i Emergències, ha realitzat de la tecnologia ÉS-Alert en el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat.
Les proves realitzades pels tècnics del Ministeri d'Interior són el punt de partida d'un projecte en el qual ha participat des del primer moment el personal de la Plataforma tecnològica “1·1·2 Comunitat Valenciana”. La finalitat última d'aquest sistema és delegar en els propis Centres de Coordinació d'Emergències de les comunitats autònomes la gestió d'aquests missatges per a emergències o catàstrofes originades en el seu territori com puguen ser un incendi, un temporal de pluges o nevades, etcètera.
Hui s'ha assajat l'enviament massiu en una zona delimitada de la localitat de L'Eliana, on se situa geogràficament el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat. Un gran nombre de ciutadans que aqueix trobaven dins del radi d'acció, han pogut rebre el missatge en proves.
El director general d'Interior ha afirmat que aquest sistema, també denominat “112 invers”, “suposa un gran avanç en el nostre compromís per la seguretat de la població en situació d'emergència en possibilitar que des del Centre de Coordinació d'Emergències s'envien aquests missatges massius als mòbils de les persones que es troben en una emergència concreta advertint-les del risc que corren i procurant, d'aquesta manera, que es protegisquen”.
Una vegada realitzats aquests assajos, Gabriela Bravo ha afegit que “aquestes alertes públiques amb instruccions d'autoprotecció ens permetran tindre una interacció directa amb la ciutadania i seran fonamentals per a minimitzar el risc davant futures amenaces derivades de l'emergència climàtica”.
El sistema ÉS-Alert, que s'integra en la Xarxa d'Alerta Nacional, utilitza la tecnologia Cell Broadcast per a fer arribar missatges als mòbils dels usuaris d'una zona concreta. D'aquesta manera, les persones afectades per l'emergència escolten un so o xiulet agut en el seu mòbil que mostra al seu torn un text d'advertiment. El so només cessa quan l'usuari del terminal confirma la seua lectura.
Tal com ha explicat Salvador Almenar, “aquesta tecnologia no requereix que el ciutadà dispose d'una aplicació específica o que estiga subscrit a algun servei concret i, a més, funciona amb totes les operadores de mòbils”.
Amb la posada en marxa d'aquesta nova tecnologia es fa un pas més després de l'èxit aconseguit amb la implementació fa un any en tota Espanya del sistema de geolocalització d'anomenades Advanced Mobile Location (AML), un projecte també liderat per la plataforma tecnològica del 1·1·2 Comunitat Valenciana i del qual s'han beneficiat totes les comunitats autònomes, excepte Melilla.
“La fi última de tota aquesta tecnologia posada al servei de l'emergència -ha conclòs la consellera Bravo-, és salvar vides, aqueix és en definitiva el nostre principal objectiu i sobre el qual treballem i on continuarem posant el focus perquè els ciutadans se senten més segurs i protegits per part de les seues administracions públiques”.