L'1·1·2 Comunitat Valenciana aconsegueix 78 milions de telefonades des de la seua creació - 112CV
Avisos de Riscos
Bon Nadal
Ves enrere L'1·1·2 Comunitat Valenciana aconsegueix 78 milions de telefonades des de la seua creació
L'1·1·2 Comunitat Valenciana aconsegueix 78 milions de telefonades des de la seua creació
Hui es commemora el Dia europeu del 1·1·2
L'1·1·2 Comunitat Valenciana ha rebut quasi 78 milions (77.922.950) de telefonades des que es va implantar al juny de 1999. La primera telefonada que va atendre una operadora en 1999 va gestionar una emergència mèdica.
L'11 de febrer es commemora que en la Comunitat Europea existeix un número de telèfon únic d'emergències, un únic número en tots els països des del qual s'atenen totes les emergències.
Durant 2021, l'1·1·2 Comunitat Valenciana ha rebut quasi 3 milions de telefonades (2.931.540) que s'ha traduït en la gestió de 892.734 incidents. D'ells, la major part de caràcter sanitari (580.01), seguits dels relatius a la seguretat (127.423) i bastants més que els d'accidents (32.758). Per províncies, la major quantitat de telefonades es registren a València (445.908), seguida d'Alacant (335.272) i de Castelló (100.219).
Recentment, l'1·1·2 Comunitat Valenciana ha renovat la certificació de qualitat d’Aenor, una auditoria que es realitza des de fa 18 anys i que avalua la gestió de telefonades de la ciutadania i la comunicació amb els organismes implicats en les emergències. La renovació de l'ISO 9001:2015 posa en rellevància la bona labor d'aquest servei diàriament. L'organisme de certificació també ha renovat la qualitat per la implantació de la Carta de serveis, el document en el qual s'informa la ciutadania sobre els serveis que es presten, els drets que tenen i els compromisos de qualitat en la seua prestació. En 2019 va ser la primera carta de serveis en l'àmbit de la Comunitat Valenciana que va rebre la certificació de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació.
El Secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel ha destacat que “en els més de 30 anys d'existència, el 1·1·2 ha demostrat ser un servei preparat per a respondre davant les emergències que afecten la ciutadania de la Comunitat Valenciana, l'obtenció de les dues certificacions AENOR són prova d'això”.
Gestió durant la pandèmia
Des de 1999, el mes amb major activitat de la Sala 1·1·2 va ser el de març de 2020 amb 333.353 telefonades, 93.741 atencions més que en el mateix mes de l'any 2019 i 111.654 més que al març de 2021.
La situació va obtindre una resposta immediata per part de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències que va desdoblegar les operacions de gestió i atenció de telefonades en sis sales independents en dues seus diferents que podien treballar de manera simultània. Per a garantir la continuïtat, coordinació i resposta de les telefonades es van habilitar 4 sales d'operadors en el Centre de Coordinació de l'Eliana, amb una nova sistemàtica d'incorporació seqüencial a torns, i dues sales més a Cheste. Aquestes últimes ja no funcionen però es mantenen preoperatives en previsió de noves necessitats o per si alguna agència la necessita