T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere La Generalitat inicia la reforma de l'aeròdrom de Benagéber que permetrà recuperar una base de mitjans aeris per a l'extinció d'incendis

Àngel: “Aquesta base està situada en una ubicació estratègica per a defensar dels incendis la zona forestal de la Regió muntanyenca i Rincón d'Ademuz”

La Generalitat ha iniciat les obres de reforma de l'aeròdrom de Benagéber que permetrà recuperar una base per a mitjans aeris d'extinció d'incendis forestals que havia quedat fora d'ús per la deterioració de la instal·lació original i que, donades les característiques del seu emplaçament, fan que reunisca les condicions necessàries per a formar part de la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, acompanyat pel director general d'Interior, Salvador Almenar, ha visitat la base, i ha afirmat que “la Generalitat pretén amb aquesta reforma adaptar la infraestructura, que gaudeix d'una ubicació estratègica, per a defensar tota la zona forestal de la Regió muntanyenca i Racó d'Ademús en cas de declarar-se un incendi. L'aeròdrom es convertirà, per tant, en una part imprescindible del sistema de resposta d'emergències”.

Amb aquestes obres en l'aeròdrom, que han començat aquesta setmana i es duran a terme en diverses fases amb un termini d'execució total de 18 mesos, es podrà tornar a donar ús a unes instal·lacions que actualment s'utilitzen de manera puntual per a emergències a causa de la deterioració patida durant anys des de la seua construcció.

Aquesta infraestructura està situada en Alto de la Muela, una zona que reuneix diversos requisits clau en estar en una zona boscosa pròxima a l'embassament de Benagéber, molt ben situada tant respecte a les zones de risc d'incendi forestal com a la vulnerabilitat d'aquestes. Una vegada executada l'obra, els mitjans podran accedir a efectuar recàrregues de manera immediata. A més de l'adequació de les pistes, també s'ha previst, en una segona fase, construir una edificació per al seu ús tant per personal de terra, com per pilots i personal administratiu de la pròpia base, donada la situació de l'aeròdrom respecte dels nuclis urbans més pròxims.

L'aeròdrom tindrà capacitat per a aproximadament 20 persones i comptarà amb àrees de descans i un garatge amb capacitat per a dos vehicles autobomba. Aquesta infraestructura serà autosuficient perquè és impossible connectar-la a la xarxa d'aigües o electricitat. La base tindrà tots els mitjans necessaris per a realitzar operacions d'aterratge, enlairament, proveïment de carburant i càrrega d'aigua, encara que no serà una base permanent.