T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon 1·1·2 Ucraïna rep prop de 900 telefonades

El telèfon 1·1·2 Ucraïna rep prop de 900 telefonades

La línia telefònica de la Generalitat per a atendre persones afectades per la crisi humanitària compleix el seu primer mes

El telèfon d'Emergències 1·1·2 Ucraïna, que ha complit un mes de funcionament el 29 d'abril, ha atés 875 telefonades de persones refugiades ucraïneses que han arribat en les últimes setmanes a la Comunitat Valenciana amb motiu de la invasió russa. Aquest servei creat per l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències atén emergències en ucraïnés i rus durant les 24 hores del dia i ofereix assessorament tant a les persones nouvingudes com aquelles que estiguen interessades a oferir la seua ajuda.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, s'ha mostrat “molt satisfeta” pel funcionament d’“aquest servei impulsat per la Generalitat tan important per a les persones refugiades d'Ucraïna que arriben a la Comunitat Valenciana i necessiten informació immediata en la seua pròpia llengua”. Segons la titular d'Interior, “és fonamental comptar amb un dispositiu d'assessorament i orientació per a resoldre els dubtes i necessitats bàsiques per a facilitar la seua acollida”. “El personal del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana ha demostrat la seua professionalitat i eficàcia a l'hora d'atendre les emergències i dubtes de les persones procedents d'Ucraïna”, ha afegit.

Més de la meitat de les consultes rebudes estan relacionades amb la sol·licitud d'informació sobre tràmits i donacions, seguides d'assistència social i de tipus sanitari. Així, el 52% estan relacionades amb petició d'informació sobre els tràmits necessaris per a obtindre protecció temporal per part de les persones refugiades en arribar a Espanya, sobre l'escolarització de menors en centres educatius de la Comunitat Valenciana i sobre l'obtenció de la targeta sanitària. També s'inclouen en aquest epígraf les consultes realitzades per la ciutadania valenciana que ha volgut realitzar donacions o oferir un habitatge d'acollida a les persones procedents d'Ucraïna.

El 20% de les telefonades estan relacionades amb peticions d'informació de serveis socials, prestació d'ajudes, recepció de persones que arriben amb avió, tren o autobús i també amb l'assistència humanitària per part de Creu Roja. A més, un altre 18% de telefonades es refereixen a problemes mèdics o assistència sanitària. En menor mesura s'han rebut telefonades relatives a qüestions de seguretat.

Per províncies, el 46% procedien de València; el 33% d'Alacant i el 9% de Castelló.

El passat 29 de març, la Generalitat va activar el telèfon 1·1·2 Ucraïna per a atendre en ucraïnés i en rus a les persones afectades per la crisi humanitària i oferir-los orientació i assessorament sobre serveis bàsics a la seua disposició en la Comunitat Valenciana.