Notes de premsa

« Ves enrere

Emergències estableix un procediment per a facilitar l'atenció telefònica en el 1·1·2 a persones operades de laringe

Emergències estableix un procediment per a facilitar l'atenció telefònica en el 1·1·2 a persones operades de laringe

  • El procediment es recull en un conveni signat entre la AVSRE i l'Associació Espanyola Contra el Càncer 
  • Les persones amb dificultats de comunicació oral de tota la Comunitat Valenciana podran contactar amb el 1·1·2 per via SMS
L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) facilitarà l'atenció en el telèfon únic d'emergències 1·1·2 a persones operades de laringe adaptant els seus protocols operatius perquè puguen enviar un missatge de text. Aquesta adequació es produeix amb l'objectiu de superar les dificultats de comunicació oral que sovint presenten aquests usuaris, i que obstaculitzen la interlocució amb els operadors en casos d'emergència.
 
El nou procediment es posa en marxa amb la col·laboració de l'Associació Espanyola Contra el Càncer, amb la qual l'AVSRE ha signat un conveni en la seua seu de Castelló, encara que el conveni s'aplicarà a tots els ciutadans que el necessiten en la Comunitat Valenciana. En virtut d'aquest, Emergències ha activat un número de telèfon mòbil específic a la disposició de l'associació on els usuaris que el necessiten podran comunicar qualsevol incidència mitjançant l'enviament d'un SMS que s'integrarà en el sistema del 1·1·2. A través d'aquesta via es proporcionarà a les operadores les dades que es requerisquen per a activar els recursos de resposta necessaris.
 
La Consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que aquest sistema "naix amb l'objectiu de derrocar barreres i fer més accessible el telèfon únic d'emergències, per a atendre amb eficàcia i eficiència també a persones que necessiten altres canals de comunicació adaptats a les seues capacitats". Segons la titular de Justícia i Interior, "el telèfon 1·1·2 és la via que té tota la ciutadania per a sol·licitar ajuda davant una emergència, i és fonamental que s'adapte a les necessitats d'aquest col·lectiu que fins ara no podia fer un ús òptim del servei".