Avís de riscos meteorològics

Avís de riscos meteorològics

Notes de premsa

Ves enrere La Nit de les Telecomunicacions premia al 1·1·2 Comunitat Valenciana per implementar a Espanya un sistema de geolocalització de telefonades d'emergència

La Nit de les Telecomunicacions premia al 1·1·2 Comunitat Valenciana per implementar a Espanya un sistema de geolocalització de telefonades d'emergència

La 24a edició de la Nit de les Telecomunicacions Valencianes (NTV), celebrada aquest dijous a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, ha premiat a la plataforma tecnològica del 1·1·2 Comunitat Valenciana per la seua labor com a administració pública impulsora de les tecnologies de la informació i la comunicació en liderar en els 1·1·2 de  Espanya la implementació del sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML), que redueix entre 15 i 20 metres la ubicació de persones en risc que telefonen al telèfon d'emergències des dels seus mòbils.

La tecnologia AML suposa un avanç molt important respecte a la tecnologia tradicional, la precisió de localització de  les persones en risc que cridaven al telèfon d'emergències 1·1·2, oscil·lava entre 2 i 5 quilómetros en àrees urbanes i entre 40 i 50 en zones muntanyenques. Aquest sistema situa a la persona que telefona en un radi molt més reduït d'entre 15 i 20 metres, a través d'un sistema de missatgeria que s'emet des de la seua terminal mòbil.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha recollit el premi i s'ha mostrat "molt satisfeta" per aquest reconeixement al mateix temps que ha qualificat de "èxit absolut" la implantació del sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML), la implementació de les quals en els 1·1·2 d'Espanya ha liderat la Conselleria juntament amb el Ministeri de l'Interior, i que en el seu primer any de funcionament ja ha registrat 3 milions de missatges.

La Nit de les Telecomunicacions Valencianes (NTV) és l'esdeveniment més important del sector de les tecnologies digitals que premia a entitats i organismes que treballen en les estratègies per a reduir la bretxa digital. En aqueix sentit, la consellera Gabriela Bravo ha posat en valor "la gran eficàcia del sistema AML per a geolocalitzar les telefonades que entren al telèfon d'emergències, una eina molt precisa que està permetent retallar el temps de resposta davant qualsevol rescat o situació de risc i, per tant, salvar vides".

La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, en coordinació amb la Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri, ha implementat per als centres 1·1·2 d'Espanya la tecnologia AML. "Ha donat uns resultats tan positius en només un any que ens anima a continuar apostant en la mateixa línia d'implementar noves eines tecnològiques que redunden encara més en benefici de la seguretat de la ciutadania", ha afegit Bravo.

Alertes públiques massives a la població

D'altra banda, la consellera s'ha referit a la pròxima implantació en la Comunitat Valenciana del sistema d'alertes públiques massives a dispositius mòbils quan es produïsquen grans catàstrofes o emergències. "Estem treballant en el seu desenvolupament al costat del Ministeri i és qüestió de mesos que aquest sistema, consolidat en altres països com els Estats Units, siga una realitat a Espanya". "Estem en una posició immillorable per a encapçalar la implantació ja que som la primera autonomia a disposar de la tecnologia específica i preparació necessàries per a la seua posada en funcionament al més prompte possible", ha afirmat.

Bravo ha explicat que a través d'aquest sistema "no sols s'alertarà a la població de catàstrofes naturals o de qualsevol altra índole sinó també de les mesures de seguretat preventives i pautes d'autoprotecció que hagen d'adoptar". També ha afegit que presenta una novetat respecte als sistemes actuals d'avisos indiscriminats a la població ja que "permetrà l'emissió selectiva d'avisos sol en les zones geogràficament afectades i a més de forma automàtica als qui es troben dins de l'àrea, sense necessitat de descarregar cap aplicació o donar-se d'alta en cap servei".