T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Enlaces Avisos

Enlaces Avisos

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere La consellera de Justícia i Interior i l’alcaldessa de València acorden la integració de la Policia Local en l’1·1·2 de la Generalitat

La consellera de Justícia i Interior i l’alcaldessa de València acorden la integració de la Policia Local en l’1·1·2 de la Generalitat

Centro de Coordinación

  • Salomé Pradas destaca “l’avanç en la gestió d’emergències que suposa esta integració per als ciutadans”
  • S’eleven a 124 les agències integrades en esta plataforma, que desenrotllen la seua labor en l’àmbit de la seguretat i les emergències

La Plataforma del telèfon d’Emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ integrarà definitivament la Policia Local de València en el seu sistema CoordCom G5, que permet la gestió integral d’emergències i comunicacions entre totes les agències integrades durant l’atenció d’una emergència. Així s’ha referendat en l’acord firmat este dijous entre la responsable d’Interior, Salomé Pradas, i l’alcaldessa de València María José Catalá.

Gràcies a este acord, els agents de la Policia Local de València ja podran atendre la línia 092 a través de les terminals de la Generalitat. D’esta manera, segons ha explicat Salomé Pradas “avancem en la gestió d’emergències agilitzant l’intercanvi d’informació perquè la celeritat és clau per a una bona resposta davant qualsevol incident”. “Esta actuació suposa la integració total dels servicis d’emergència i seguretat de l’Ajuntament de València amb la resta dels servicis d’emergència de la Comunitat Valenciana a través de l’1·1·2”.

Amb la incorporació de la Policia Local de València s’agilitzen els procediments de resposta, ja que les sales dels dos servicis queden perfectament connectades. Fins ara, quan una telefonada a l’1·1·2 havia de ser transferida a la Policia Local de València, es feia mitjançant una comunicació telefònica. Amb la integració en la plataforma, la Policia Local rebrà en els seus ordinadors tota la informació disponible en temps real que haja sigut ja processada per l’1·1·2.

Sobre este aspecte, la consellera de Justícia i Interior ha avançat que “és una línia en la qual continuarem, és fonamental que l’1·1·2 Comunitat Valenciana siga la plataforma comuna que connecte totes les actuacions d’emergència, tot això redundarà en una resposta més àgil, coordinada i eficaç, com s’ha vist recentment en la gestió de l’abocament del Saler”.

Per això, “estem convençuts que amb este procediment reforcem també l’1·1·2 Comunitat Valenciana i s’augmenta així la seua capacitat operativa en situacions de crisis el que sense dubte redunda en tota la Comunitat Valenciana”, ha conclòs.

Amb la inclusió de la Policia Local s’eleven a 124 les agències integrades en la plataforma mencionada, 22 de la província de Castelló, 55 de València, 40 d’Alacant i 7 de caràcter autonòmic. Amb la integració de la Policia Local de València en el sistema CoordCom es completa la inclusió de totes les ciutats de la Comunitat Valenciana de més de 100.000 habitants juntament amb les altres dos capitals de província i Elx.

També estan inclosos els tres consorcis provincials de bombers; bombers municipals de les tres capitals de província; diferents cossos de policies locals; la Unitat Militar d’Emergències; Guàrdia Civil, Policia de la Generalitat, Cos Nacional de Policia, Salvament Marítim, Centrals de Prevenció d’Incendis, entre altres.

Les agències integrades són els organismes d’emergències i seguretat, així com les institucions que tenen relació operativa amb el servici ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ bé per les seues competències o per ser titulars d’instal·lacions sotmeses a riscos específics.

Sistema CoordCom

El sistema CoordCom G5 permet la gestió integral d’emergències i comunicacions entre totes les agències integrades durant l’atenció d’una emergència. A més, possibilita compartir tota la informació i recursos de la plataforma tecnològica del telèfon únic 1·1·2 amb tots els cossos i organismes que intervenen.

Este sistema, permet que les dades de l’incident, en entrar en el servici destinatari ja formen part d’un programa informàtic, i no siga necessari teclejar-los en el programa. En cas d’ampliació o modificació de les dades de l’incident, això es reflectix en totes les terminals en temps real. Permet el seguiment multidiscipinari de l’incident: és a dir, les dades aportades per cada servici es reflectixen, no solament en la seua terminal, sinó també en la de la resta dels operatius.

Els organismes integrats compartixen sistema de gestió amb el servici ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’, de tal manera que la transmissió dels incidents gestionats després de la recepció de la telefonada d’emergència es fa de manera telemàtica i, així, s’aconseguix una major rapidesa en l’enviament de les dades, ja que es poden dirigir simultàniament a diversos destinataris i de manera automàtica.