L'1·1·2 Comunitat Valenciana rep 6 milions de telefonades des de l'inici de la pandèmia - 112CV
Avisos de Riscos
Bon Nadal
Ves enrere L'1·1·2 Comunitat Valenciana rep 6 milions de telefonades des de l'inici de la pandèmia
L'1·1·2 Comunitat Valenciana rep 6 milions de telefonades des de l'inici de la pandèmia
• Els dies de major nombre de trucades coincideixen amb el mes de març del 2020, a l'inici del confinament
• Des de l'1 de març del 2020 fins avui, el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 553.843 incidents relacionats amb la Covid-19
L'1·1·2 Comunitat Valenciana ha rebut més de 6 milions (6.034.732) de telefonades i ha gestionat 553.843 incidents relacionats amb la Covid-19, des de l'1 de març del 2020 fins avui. L'època de més incidència telefònica coincideix amb el principi de la pandèmia i del confinament a Espanya, les setmanes centrals de març del 2020, quan es van superar les 14.000 telefonades diàries. El dia de major nombre de telefonades en la història de l'1·1·2 Comunitat Valenciana es va produir el dia 13 de març del 2020 quan es van rebre 16.470 telefonades.
En els últims 24 mesos, el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat (CCE) ha gestionat 553.843 incidents relacionats amb la Covid-19. D'aquests, el 52,3% (289.819) són incidents amb origen a la província de València, el 31,4% (174.056) a la d'Alacant i el 8% (44.462) a la de Castelló. En el 8,2% dels casos (45.515) no es va poder determinar la procedència.
Per comarques, les que han generat més incidents relacionats amb la pandèmia en aquests dos anys han estat València capital (163.772) i l'Alacantí (73.837), seguides de l'Horta Oest (35.900), el Baix Vinalopó (34.246) i la Plana Alta (26.532). Les que menys incidents van generar van ser el Racó d'Ademús (79), els Ports (194), l'Alt Millars (231) i la Vall d'Ayora-Cofrentes (266).
El mes de març del 2020 va ser l'època en què més incidents relatius a la Covid-19 va gestionar el CCE, registrant-se el pic més alt el dijous 12 de març, amb 3.327 incidents gestionats en un sol dia. El següent període que va concentrar més incidents es correspon amb el mes de gener del 2021, amb un pic el dilluns 18 de gener quan es van gestionar 2.237 incidents. Finalment, el tercer pic d'incidents relatius a la pandèmia es va gestionar el gener de 2022, sent el dilluns 10 el dia en què s'assoleix el nombre més gran (1.983).
El mes de març del 2020 va ser el de major activitat des de la creació del servei d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana el 1999, ja que va rebre 333.353 telefonades, 93.741 més que el març del 2019. El 13 de març del 2020 (amb 16.470 telefonades) s'ha convertit en el dia de major nombre de telefonades rebudes en la història de l'1·1·2 Comunitat Valenciana.
Reforços de personal i desdoblament de la Sala de telefonades 1·1·2
La Sala de telefonades 1·1·2 Comunitat Valenciana s'ha reforçat durant tota la pandèmia per fer front a l'augment de la demanda de la població. Des del primer moment, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) va decidir desdoblar les operacions de gestió i atenció de telefonades a sis sales independents en dues seus diferents, a l'Eliana i a Cheste, que podien treballar de manera simultània.
Pel que fa al reforç de personal, es va iniciar el 27 de febrer del 2020 i s'ha anat adaptant a les necessitats en funció de l'evolució de la pandèmia i de la concurrència de les diferents onades. Aquest suport s'ha mantingut entre març del 2020 i febrer del 2022 amb una mitjana del 21%, arribant al 66% al pic més alt.
El moment de més reforç se situa entre el 14 i el 26 de març del 2020, quan es va incorporar 77 persones operadores formades específicament en l'especialitat d'Alerta Epidèmica. Amb posterioritat, al llarg del 2020, 30 d'aquestes 77 persones van rebre una formació addicional per ampliar les seues capacitats i que pogueren atendre un major espectre de telefonadesdes. Aquesta formació genèrica és més del doble de la mitjana efectuada els anys anteriors.