Avís de riscos meteorològics

Avís de riscos meteorològics

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana celebra el seu 23 aniversari amb prop de 80 milions de telefonades rebudes

El telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana celebra el seu 23 aniversari amb prop de 80 milions de telefonades rebudes

El servei del telèfon únic europeu d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana celebra el seu 23 aniversari amb prop de 80 milions de telefonades rebudes des de la seua implantació en la Comunitat Valenciana, un 21 de juny de 1999, amb una primera telefonada atesa per una operadora que va gestionar una emergència mèdica.

Des de llavors i durant 23 anys, aquest servei atén ininterrompudament totes les telefonades d'emergències de qualsevol tipus les 24 hores del dia, els set dies de la setmana. Es tracta del telèfon únic europeu d'emergències al qual es pot cridar des de qualsevol mòbil, fins i tot estant bloquejat, sense introduir el pin i des de qualsevol companyia sempre que es tinga cobertura.

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha posat de manifest la intensa tasca d'aquest servei que, “fins i tot sent jove, s'ha convertit en un dels millors centres 112 de l'estat espanyol, i bona prova d'això són els recents reconeixements públics per part del Ministeri i la Generalitat en haver sigut nosaltres els que hem desenvolupat per als centres de tota Espanya el sistema AML, que acurta la distància d'ubicació del *llamante en una emergència”.

El telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana rep una mitjana d'entre 8.000 i 10.000 telefonades al dia. Des de l'1 de gener i fins al 31 de maig s'han rebut un total d'1.199.263 telefonades, mentre que en el que portem del mes de juny són 177.375 les telefonades rebudes, sent majoritàriament les que es refereixen a emergències sanitàries.

Una de les característiques essencials d'aquest servei és la seua capacitat de reforçar-se o dimensionar-se en funció de les emergències que s'hagen d'atendre o en previsió d'una major demanda motivada per festivitats. En aquest sentit, fa dos anys es va haver de condicionar una nova sala per a donar resposta a un volum major de telefonades a causa de l'emergència sanitària del Covid, o recentment, a conseqüència de l'emergència social motivada pels refugiats provinents de la Guerra d'Ucraïna.

Reforç per la festivitat de Sant Joan

En aquest sentit, els torns del personal del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana es reforçarà en un 21% per les pròximes festes de Sant Joan. L'objectiu és atendre amb major celeritat les crides que puguen produir-se, des d'aquest dijous i fins al diumenge, per la ciutadania que celebra o visita el litoral valencià amb motiu d'aquesta festivitat.

D'aquesta manera, els dies 23 i 24 de juny treballaran 63 professionals a la sala d'atenció de crides, 48 operadors i operadores i 15 persones en coordinació. Aquest reforç de personal suposa un augment del 26% respecte als 46 empleats que atenen en sala un dia ordinari.