Avís de riscos meteorològics

Avís de riscos meteorològics

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon 1·1·2 Ucraïna rep 1.751 telefonades en quatre mesos de funcionament

El telèfon 1·1·2 Ucraïna rep 1.751 telefonades en quatre mesos de funcionament

El telèfon de la Generalitat d'Emergències 1·1·2 Ucraïna ha rebut durant els seus quatre mesos de funcionament un total de 1.751 telefonades. Segons el balanç acumulat es tracta de consultes de persones refugiades ucraïneses que han arribat a la Comunitat Valenciana amb motiu de la invasió russa o de persones valencianes sol·licitant informació sobre prestacions per a les refugiades. 

Del total de telefonades rebudes des de finals del mes de març, 234 (13,3%) es corresponen amb consultes relacionades amb l'assistència humanitària o possibilitats d'acolliment. Durant aquest període el telèfon 1·1·2 Ucraïna ha rebut un total de 258 crides (14,7%) sol·licitant informació de serveis o assistències socials de diversa índole. 

La resta de les consultes realitzades a aquest servei creat per l'Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències representen el 72% del total de les telefonades. En aquest cas, són relatives a situacions en les quals era necessària l'activació de serveis d'emergències i seguretat. En concret, el 30% es refereixen a necessitat d'assistència sanitària i el 18% a problemes de seguretat. 

El passat 29 de març, la Generalitat va posar en marxa el telèfon 1·1·2 Ucraïna per a atendre en ucraïnés i en rus a les persones afectades per la crisi humanitària oferint-los orientació i assessorament sobre serveis bàsics durant els primers mesos de la seua arribada a la Comunitat Valenciana. 

Segons les dades registrades pel servei del 1·1·2, el mes de major volum de consultes va ser abril, quan es van realitzar un total de 875, una xifra que suposa el 50% del total. Durant aquest últim mes, només una de cada quatre telefonades rebudes ha sigut per a realitzar sol·licituds d'informació. 

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha destacat la importància d'aquest servei especialitzat d'assessorament i orientació. “Durant aquests mesos s'ha reforçat aquesta assistència per a resoldre els dubtes i necessitats bàsiques de les persones refugiades. Ara, podran continuar informant-se a través del nostre personal del 1·1·2 i del portal Gvaoberta.ucraïnesa habilitat per la Generalitat per a facilitar l'accés a tots els serveis i atencions que precisen, en àmbits com a ajuda humanitària, allotjament o material lingüístic, entre altres”.

José María Ángel ha subratllat la gran labor que ha desenvolupat durant aquest període el personal del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana en aquest dispositiu especial. En aquest sentit, ha afegit que “durant els mesos del servei les persones que han estat darrere del 1·1·2 Ucraïna han demostrat la seua professionalitat i eficàcia a l'hora d'atendre les emergències i dubtes durant les primeres setmanes d'estada de les persones procedents d'Ucraïna”.