T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Enlaces Avisos

Enlaces Avisos

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere El Consell aprova nous protocols operatius del servei del telèfon d'emergències 1-1-2 Comunitat Valenciana

El Consell aprova nous protocols operatius del servei del telèfon d'emergències 1-1-2 Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat nous protocols operatius del servei del telèfon d'emergències 1-1-2 Comunitat Valenciana amb l'objectiu d'adaptar-se als diferents plans i situacions d'emergència, així com per garantir una millora contínua, segons ha anunciat el director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel.

Els protocols operatius del servei del telèfon d'emergències 1-1-2 Comunitat Valenciana són instruments bàsics d'actuació dels centres de Coordinació d'Emergències de la Generalitat i del comandament únic, i s'elaboren per desenvolupar les mesures a adoptar i els criteris per a la mobilització de recursos davant determinats incidents de menor entitat o fases d'emergència.

Els protocols van ser presentats a consideració i aprovats en la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana del passat 24 d'octubre de 2017. El Decret 5/2018, de 27 de març, de 2018, pel qual es van aprovar posteriorment, deixa sense efectes l'Ordre 7/2011, de 24 de març.

José María Ángel ha explicat que "aquests protocols són una cosa viva, en constant revisió i actualització, ja que en el telèfon d'emergències 1-1-2 Comunitat Valenciana tenim l'obligació d'atendre i respondre davant les demandes i exigències dels usuaris. Som un servei públic i, per tant, ens devem als ciutadans i les seves necessitats".

Ángel ha afegit que "el nostre objectiu primordial amb aquestes actualitzacions i revisions és afinar al màxim en la possible casuística de l'emergència, és a dir, que els casos contemplats com a indefinits, puguen classificar-se al màxim dins d'algun apartat tant del catàleg de successos general com del de d'aquells de naturalesa sanitària, i tinga el seu propi protocol".

La Generalitat Valenciana és l'entitat prestatària del servei del telèfon únic d'emergències europeu 1·1·2 en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. Aquesta funció es duu a terme al Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, dependent de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.