T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Enlaces Avisos

Enlaces Avisos

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere El 112 Comunitat Valenciana atén 25.883 telefonades i gestiona 8.076 incidents en Falles 

El 112 Comunitat Valenciana atén 25.883 telefonades i gestiona 8.076 incidents en Falles 

•    Quasi el 60% dels casos van ser de caràcter sanitari i prop del 20% assumptes relacionats amb la seguretat ciutadana

•    El nombre de telefonades ateses cau un 26% respecte a 2019, les últimes Falles celebrades abans de la pandèmia

El telèfon únic d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana ha atés un total de 25.883 cridades i ha gestionat 8.076 incidents en la Comunitat Valenciana entre la mitjanit del dijous 17 de març i les 07.00 hores del diumenge 20, coincidint amb la celebració de les festes falleres en moltes localitats valencianes. Respecte a les últimes Falles celebrades en 2019 abans de la pandèmia, suposa una disminució del 26% en el nombre de trucades ateses i del 22% en la quantitat d'incidents derivats.

La majoria de telefonades al 1·1·2 s'han rebut durant els dies finals de Falles, el divendres 18 i el dissabte 19 de març, amb 8.423 i 8.326 avisos respectivament. Quant als incidents gestionats pel Centre de Coordinació d'Emergències, més de la meitat (4.489) s'han produït a la província de València, seguits dels d'Alacant (2.594) i dels de Castelló (892). Prop del 60% van ser de caràcter sanitari i quasi el 20% relacionats amb la seguretat ciutadana. D'altra banda, s'enguany s'han rebut 137 telefonades en idiomes estrangers. L'anglés torna a ser la llengua majoritària, amb 112 cridades, seguit del francés amb 13, i l'alemany amb 11.

Segons ha explicat el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, “la normalitat ha sigut la nota dominant durant tota la setmana, a pesar que enguany ha estat marcada per dures inclemències meteorològiques com a fortes pluges i vents”. Ángel també ha agraït la labor realitzada pel personal de la Sala d'atenció de telefonades 1·1·2 i del Centre de Coordinació d'Emergències, “una plantilla que s'ha vist reforçada aquests dies en un 20% amb un operatiu especial de Falles amb l'objectiu d'oferir un servei ràpid i eficaç davant qualsevol emergència ciutadana que poguera donar-se”, ha afegit.