Salomé Pradas agraïx als treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències la ràpida resposta per a resoldre l’avís de taca d’hidrocarburs - 112CV
Avisos de Riscos
Bon Nadal
Ves enrere Salomé Pradas agraïx als treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències la ràpida resposta per a resoldre l’avís de taca d’hidrocarburs
Salomé Pradas agraïx als treballadors del Centre de Coordinació d’Emergències la ràpida resposta per a resoldre l’avís de taca d’hidrocarburs
Agraïment
- El Centre de Coordinació d’Emergències ha finalitzat la situació 1 del Pla territorial d’emergències de la Comunitat Valenciana
- L’1·1·2 Comunitat Valenciana, amb una mitjana de nou mil telefonades diàries, durant 2024 ha gestionat hui dia 183.192 incidents
La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha fet este matí la seua primera visita a l’1·1·2 de la Comunitat Valenciana i al Centre de Coordinació d’Emergències per a agrair als treballadors la ràpida resposta i la coordinació davant la taca d’hidrocarburs apareguda el dimarts 16 de juliol en la platja del Saler.
Salomé Pradas ha destacat que “hem treballat molt coordinadament, de manera ràpida i eficaç, i podem valorar favorablement els treballs de retirada de l’hidrocarbur que han permés hui obrir al públic l’accés a les platges afectades, encara que de moment el bany no és òptim”.
La responsable d’Interior ha explicat que “els operaris encarregats de la retirada de residus han netejat en total uns 2.800 metres de costa i romandran en la platja fins que es comprove hui que no haja quedat contaminació soterrada”.
Com ha explicat Pradas, “la costa està neta, s’han retirat els hidrocarburs ensacats en les platges i s’ha obert l’accés al públic”. No obstant això, assenyala que el bany “continua estant prohibit: es continuaran fent analítiques per a comprovar l’estat de la qualitat de l’aigua, abans que puga tornar a obrir-se per als banyistes en condicions òptimes”.
La titular de Justícia ha valorat molt positivament la coordinació entre les conselleries de Justícia i Interior, de Medi Ambient, Infraestructures i Territori i la d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, juntament amb la Delegació del Govern, l’Ajuntament de València, i Salvament Marítim des del primer moment en què s’avisa a través de l’1·1·2 de l’aparició d’hidrocarburs en la costa.
A més, ha destacat també el paper essencial de “la col·laboració ciutadana per a advertir i resoldre el més ràpid possible dels perills, emergències i catàstrofes que ocórreguen a la Comunitat Valenciana”.
Visita al Centre de Coordinació d’Emergències i a l’1·1·2
La titular de Justícia ha visitat este dijous les instal·lacions del Centre de Coordinació d’Emergències i l’1·1·2 i ha destacat també “la important labor que realitza l’1·1·2 com a servici públic, atenent ininterrompudament les emergències dels ciutadans i visitants de la Comunitat Valenciana amb una resposta ràpida i eficaç per a gestionar cada incident”.
La sala de l’1·1·2 Comunitat Valenciana atén més de tres milions d’anomenades a l’any, una mitjana de nou mil diàries, i gestiona entre mil i dos mil incidents derivats cada dia. Enguany, des de gener i fins ahir, 17 de juliol, esta sala ha atés 1.770.642 telefonades i ha gestionat 183.192 incidents.
El servici del telèfon únic europeu d’emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ ha arribat a les 86,5 milions de telefonades rebudes des de la seua posada en funcionament un 21 de juny de 1999.