T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere Justícia posa en marxa un pla d'atenció psicològica i social per a atendre de manera prioritària el personal sanitari, de seguretat i emergències

Justícia posa en marxa un pla d'atenció psicològica i social per a atendre de manera prioritària el personal sanitari, de seguretat i emergències

  • Especialistes de la Creu Roja atendran mitjançant el telèfon o videotelefonada aquells professionals de primera línia que ho sol·liciten
  • Gabriela Bravo defensa que "cal cuidar els que ens cuiden perquè resistisquen millor el sobreesforç i l'estrés"

La Conselleria de Justícia, en col·laboració amb la Creu Roja i mitjançant els recursos d'atenció telefònica de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, ha posat en marxa un pla d'atenció psicològica de manera prioritària per al personal sanitari, membres de les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat i efectius dels serveis d'Emergències i Protecció Civil que, en aquests moments, lluiten contra l'expansió de la COVID-19 des de les seues respectives responsabilitats.

Al mateix temps, el ciutadà o ciutadana que ho necessite podrà sol·licitar aquesta atenció psicològica a través del mateix número de telèfon, el 961 040 112.

A més, si es detecten altres necessitats, com poden ser econòmiques, sanitàries o de primera necessitat, al final de la telefonada el psicòleg o psicòloga informarà el 'call center' del Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat de les necessitats detectades, les quals seran integrades dins del suport prestat als municipis, seguint el protocol de suport logístic a ajuntaments per necessitats generades per COVID-19.

La consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, ha explicat que la gravetat de la crisi sanitària "pot originar, i és normal que així succeïsca, necessitats d'atenció psicològica derivades de l'alt grau d'estrés i esgotament emocional dels que estan en la primera línia del front per a contindre l'epidèmia".

Per a pal·liar aquest efecte, "posarem en marxa un servei d'atenció psicològica i social al qual podran accedir aquests professionals mitjançant un número de telèfon exclusiu que serà atés per especialistes psicosocials de la Creu Roja" i que prestaran l'atenció requerida mitjançant telefonades o videotelefonades una vegada que els usuaris hagen sigut degudament identificats com a possibles beneficiaris del servei.

Gabriela Bravo ha elogiat "la magnífica tasca que els professionals de la salut, la seguretat i les emergències estan realitzant en aquestes difícils jornades" i, per aquest motiu, "cal ajudar-los a resistir millor el sobreesforç i la tensió emocional que els està provocant aquesta duríssima crisi sanitària i han de saber que la Generalitat està al seu costat cuidant-los, perquè d'aquesta situació eixirem tots junts, cuidant els que ens cuiden i cuidant-nos entre tots".