T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon “1·1·2 Comunitat Valenciana” atén 1.937 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència de gènere

El telèfon “1·1·2 Comunitat Valenciana” atén 1.937 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència de gènere

  • Fins al 14 de novembre s'ha rebut un 6% més de telefonades que en el mateix període de 2020
El telèfon únic d'Emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" ha rebut un total de 1.937 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona, entre l'1 de gener i el 14 de novembre. Telefonades que han sigut identificades i ateses de manera prioritària conforme al protocol. Aquesta xifra suposa un augment del 6% respecte a les rebudes en el mateix període de 2020, en el qual es van atendre 1.828.
 
La majoria de les telefonades rebudes en el 112 procedien del Servei Telefònic d'Atenció i Protecció a les Víctimes de la Violència de Gènere ATENPRO (1.163 telefonades); seguit de les derivades des del 016 d'Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (545 telefonades); i des dels Centres Dona 24 hores (110 telefonades). 
 
El període de l'any amb major incidència de telefonades per violència de gènere es correspon amb el comprés entre juny i octubre i coincideix amb la tendència d'anys anteriors. En aquests cinc mesos s'han atés 1.009 telefonades, la qual cosa suposa un 14% més respecte al mateix període de 2020 (866).
 
En el 91% dels casos (1.764 telefonades) va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat i en el 7,9% (153 telefonades) mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar en 1.046 ocasions després de saltar l'alarma d'algunes de les víctimes, 473 vegades per a atendre una agressió i 216 davant l'avís d'una situació de perill.
 
D'altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en 9 ocasions per a atendre telefonades per fort dolor en l'abdomen, extremitats, tòraxs i cap després d'una presumpta agressió i en 6 ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.
 
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que el volum de telefonades revela que el 1·1·2 "és una eina valuosa i eficaç entre l'ampli ventall de recursos que la Generalitat té per a lluitar contra la violència de gènere". Per a la consellera, "és essencial que els poders públics donen una resposta ràpida davant qualsevol amenaça que, després, es complementa amb tota l'atenció multidisciplinària que la Generalitat posa a la disposició de les dones víctimes del terrorisme masclista".