T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere La Generalitat activa la línia 1·1·2 Ucraïna per a atendre persones afectades per la crisi humanitària acolliments en la Comunitat Valenciana

La Generalitat activa la línia 1·1·2 Ucraïna per a atendre persones afectades per la crisi humanitària acolliments en la Comunitat Valenciana

El telèfon únic d'emergències s'ha preparat per a atendre'ls en la seua pròpia llengua i oferir orientació sobre serveis bàsics a la seua disposició

La Generalitat ha activat el telèfon 1·1·2 Ucraïna, un servei d'atenció especialitzat dirigit a persones afectades per la crisi humanitària derivada de la invasió russa que arriben a la Comunitat Valenciana. El 1·1·2 s'ha preparat per a atendre les emergències en ucraïnés i ha habilitat un dispositiu d'assessorament i orientació per a resoldre els dubtes i necessitats bàsiques als nouvinguts.

La Consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que “la Generalitat ha posat en marxa el servei telefònic 1·1·2 Ucraïna perquè totes les persones que arriben a la Comunitat Valenciana tinguen informació garantida davant una emergència en el seu propi idioma les 24 hores del dia”. També s'ha habilitat un servei d'atenció i orientació on “reben informació relacionada amb llocs d'acolliment i recursos residencials, assistència jurídica, protecció temporal, assistència laboral, documentació necessària, procediments d'acolliment o telèfons útils. Se'ls informa de tot el que necessiten, sempre ateses per persones que parlen perfectament ucraïnés i rus”. La titular d'interior ha afegit que aquest servei “dona resposta a una necessitat humanitària, creiem que és molt important que les persones que arriben a la nostra Comunitat Valenciana disposen de tota aqueixa informació immediata i en la seua llengua”.

A més, totes aquelles persones que desitgen oferir la seua ajuda solidària poden dirigir-se també a aquest telèfon per a rebre orientació i saber com canalitzar la recollida de béns i aliments, el registre de voluntariat o l'acolliment de menors i adolescents, entre altres assumptes.