T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon d'Emergències 1·1·2 supera amb èxit una nova auditoria de seguiment d'AENOR en el compliment de la seua Carta de Serveis

El telèfon d'Emergències 1·1·2 supera amb èxit una nova auditoria de seguiment d'AENOR en el compliment de la seua Carta de Serveis

El telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana ha superat amb èxit la primera auditoria periòdica de seguiment que realitza l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR) per a comprovar el compliment de la Carta de Serveis en l'atenció i gestió de les trucades realitzades pels ciutadans en situació d'emergència.

Es tracta de la primera de les dues avaluacions que l'entitat certificadora realitza amb caràcter anual per a verificar el compliment dels compromisos recollits en la citada Carta de Serveis, després de la renovació en 2021 de la certificació de qualitat i excel·lència en la gestió obtinguda pel telèfon d'Emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha recordat que la Carta de Serveis del telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana va ser la primera que va obtindre aquesta certificació en l'àmbit de la Generalitat, i ha destacat “el seu alt nivell d'exigència en el compliment dels compromisos adquirits amb la ciutadania en la prestació del servei d'atenció i gestió de trucades d'emergència, fins i tot assumint l'increment de trucades derivat de la pandèmia per COVID-19”.

El telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana és un dels serveis d'aquestes característiques amb majors nivells de qualitat en la gestió i atenció d'Espanya. Es va posar en funcionament l'any 1999 i des de gener de 2002 ve revalidant el certificat ISO 9001 d'AENOR.

Les Cartes de Serveis són uns instruments de millora a través dels quals la ciutadania pot exigir la prestació d'uns serveis públics amb les màximes garanties de qualitat i conéixer, en tot moment, el seu grau de compliment. Aquesta exigència queda recollida en l'article 9 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

La Carta de Serveis del telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana es pot consultar en la pàgina web 112cv.gva.es/es/carta-de-servicios on també es pot obtindre informació sobre els indicadors de les Cartes de Serveis d'exercicis anteriors.