T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon "1·1·2 Comunitat Valenciana" atén 1.731 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència de gènere

El telèfon "1·1·2 Comunitat Valenciana" atén 1.731 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència de gènere

•    Des de l'1 de gener fins al 22 de novembre, s'han rebut un total de 206 crides menys respecte al mateix període de 2021

El telèfon d'Emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” ha rebut un total de 1.731 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona, entre l'1 de gener i el 22 de novembre. En total s'han atés enguany 206 telefonades menys, respecte a les rebudes l'any passat en el mateix període i que van ascendir a 1.937. 

Les telefonades relatives a casos en què existisca un risc per violència de gènere rebudes en el telèfon d'Emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” són identificades i ateses amb caràcter prioritari i seguint els protocols establits a este efecte.

En aquest sentit, la majoria de les telefonades rebudes procedien del Servici Telefònic d'Atenció i Protecció a les Víctimes de la Violència de Gènere ATENPRO (1.171 telefonades) ; seguit de les telefonades derivades des del 016 d'Atenció a Víctimes de Violència de Gènere (478 telefonades) ; i des dels Centres Dona 24 hores (82 telefonades) . 

El període de l'any amb major incidència de telefonades per violència de gènere es correspon amb el comprés entre els mesos de juny i octubre, seguint la tendència marcada en els dos anys anteriors. En estos cinc mesos s'han atés 814 telefonades, 195 crides menys respecte al mateix període de 2021 (1.009) . 

En la major part dels casos corresponents a 1.555 telefonades rebudes, va ser necessari mobilitzar mitjans de seguretat, mentres 155 telefonades van haver de ser ateses per mitjans sanitaris. Els efectius de seguretat es van desplaçar en 1.018 ocasions després de botar l'alarma d'algunes de les víctimes, 305 vegades per a atendre una agressió i en 212 ocasions davant de l'avís d'una situació de perill. 

D'altra banda, els mitjans sanitaris es van mobilitzar en 7 ocasions per a atendre telefonades per fort dolor en l'abdomen, extremitats, tòrax i cap després d'una presumpta agressió i en altres 7 ocasions per accidents sanitaris relacionats amb ferides, accidents o intoxicacions, entre moltes altres casuístiques.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat com el telèfon d'Emergències 1·1·2 s'ha convertit “en una ferramenta valuosa i eficaç entre l'ampli nombre de recursos que la Generalitat té per a lluitar contra la violència de gènere”. Per a la consellera, “és essencial que els poders públics donen una resposta ràpida davant de qualsevol amenaça que, després, es complementa amb tota l'atenció multidisciplinària que la Generalitat posa a disposició de les dones víctimes del terrorisme masclista”.