T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana gestiona en el primer semestre de 2022 un 9% d'incidents més que en el mateix període de l'any passat

El telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana gestiona en el primer semestre de 2022 un 9% d'incidents més que en el mateix període de l'any passat

  • Durant els primers sis mesos de l'any la Sala 1·1·2 ha rebut 1.471.050 telefonades i ha tramitat 454.400 incidents

El telèfon únic d'emergències 1·1·2 de la Generalitat ha rebut durant el primer semestre d'aquest any 1.471.050 cridades i ha gestionat 454.400 incidents; sent 169.052 a la província d'Alacant, 51.053 en la de Castelló, 229.287 en la de València, i 5.031 sense determinar. Aquestes xifres suposen un increment d'un 6,96% en telefonades ateses i un 9,07% en incidents gestionats, en relació a les dades registrades durant el mateix període de 2021. 

Respecte a la previsió del segon semestre de 2022, de moment per a aquest estiu s'ha reforçat en un 24% la plantilla del telèfon d'emergències durant els mesos de juliol i agost. A més, s'ha incrementat el nombre de persones que atenen en idiomes estrangers un 27% des de juny a setembre; 60% en el cas de l'anglés. 

Segons el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José Mª Ángel, “el telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana es tracta d'un servei a la ciudadania basat en els valors de compromís i responsabilitat amb la societat i el territori, per la qual cosa es persegueix oferir una resposta adequada a les necessitats especials que presenta a cada moment”. “Com és el cas”, afig Ángel, “de l'època estival en la qual augmenta considerablement la població que es comunica en aquesta llengua a causa de l'arribada de turistes sobretot a les zones del litoral”.

Seguint amb l'anàlisi de les dades del primer semestre de 2022, cap destacar que el major nombre de cridades s'ha produït durant el mes de juny (271.787), i que febrer ha sigut el mes en què s'han registrat menys (202.464). En el cas dels incidents, el mes en què més s'han gestionat ha sigut gener (91.496), i febrer el que menys (61.776).

Per tipologia, estan al capdavant els incidents sanitaris (65,6%), seguits pels relacionats amb la seguretat (13,4%). 

Finalment, en el que a idiomes estrangers es refereix, s'han gestionat 8.861 incidents en llengües diferents al valencià i el castellà. Concretament, 6.828 d'ells s'han atés en anglés, 922 en francés, 779 en alemany, i 334 en altres idiomes.

El centre de telefonades d'urgència 1·1·2 Comunitat Valenciana centralitza totes les cridades urgents perquè qualsevol persona puga sol·licitar els serveis públics d'emergències sanitàries, extinció d'incendis i salvament, seguretat ciutadana i protecció civil quan es trobe en una situació d'emergència: accidents, incendis, robatoris, agressions, violència masclista, rescats o catàstrofes.

És un servei públic d'accés universal, gratuït i permanent per a totes les persones des de qualsevol mena de telèfon, fix o mòbil.