T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Avisos de Riscos

Avisos de Riscos

Bon Nadal

Notes de premsa

Ves enrere Bravo destaca la fortalesa del 1·1·2 Comunitat Valenciana com a porta d'entrada per a atendre qualsevol emergència

Bravo destaca la fortalesa del 1·1·2 Comunitat Valenciana com a porta d'entrada per a atendre qualsevol emergència

El 1·1·2 Comunitat Valenciana registra 81 milions de telefonades des de la seua creació 

Durant 2022, el servei d'atenció ha rebut més de 3 milions de telefonades

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat “la fortalesa del telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana, que s'ha convertit en la porta d'entrada davant qualsevol emergència i també davant qualsevol incident de caràcter ordinari”. 

Bravo ha posat en valor la importància d'aquest servei, amb motiu del Dia Europeu del Telèfon Únic d'Emergències. En aquest sentit, ha defensat “la important labor que realitza aquest servei públic que atén una mitjana de nou mil telefonades diàries i gestiona entre mil i dues mil incidents derivats cada dia”. 

La responsable d'Interior ha assenyalat que “deixem arrere uns anys marcats per les grans emergències, des de la COVID, la DANA de 2019, o els grans incendis que ens han assotat aquest estiu i, en tot moment, s'ha demostrat la fortalesa del sistema de protecció civil en el qual l'anomenada al 112 es converteix en la primera baula de la cadena per a donar una resposta adequada a grans emergències, però també per a acompanyar a la ciutadania en el dia a dia”. 

Més de 81 milions de trucades ateses en 23 anys

El 1·1·2 Comunitat Valenciana ha rebut més de 81 milions de crides des que aquest servei europeu es va implantar al juny de 1999. Durant 2022, el 1·1·2 Comunitat Valenciana ha rebut més de 3 milions de crides (3.068.149) que s'ha traduït en la gestió de 914.471 incidents, una xifra que suposa un 5,5% més respecte al volum d'activitat de l'any 2021. 

El major percentatge de telefonades es correspon a l'àmbit sanitari (576.103), concretament un 63%, seguit per les crides sobre seguretat, que representen el 14,6% (133.238). D'altra banda, la major activitat de la sala es va registrar a l'estiu, durant els mesos de juliol i agost, amb 311.431 i 312.456 telefonades respectivament.

Millores tecnològiques i operatives

Davant l'increment continu de les telefonades i incidents, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) preveu reforçar, entre 2023 i 2026, el servei 1·1·2 Comunitat Valenciana. A més, la permanent innovació tecnològica permetrà, entre altres coses, treballar en la incorporació d'una unitat de ciberseguretat per a disminuir el temps de resposta davant un ciberatac. 

També està previst incloure diferents millores funcionals, com la transcripció automàtica de les crides, que significarà la implantació d'intel·ligència artificial en la plataforma tecnològica del 1·1·2, mentre es continuen actualitzant i millorant procediments i protocols operatius ja existents i finalitzant accions com la posada en marxa del sistema ÉS-Alert, que permet enviar alertes a la població que es trobe en una zona afectada per emergències o catàstrofes.