Notes de premsa

« Ves enrere

La sala 1·1·2 atén 3.325 telefonades i gestiona 1.160 incidents durant la Nit de cap d'any

La sala 1·1·2 atén 3.325 telefonades i gestiona 1.160 incidents durant la Nit de cap d'any

  • Entre les 24 hores i les set del matí el telèfon d'emergències de la Generalitat rep un 54% menys de telefonades que en el mateix període de 2020 i entre les tres de la vesprada i la mitjanit, un 13% més.

El telèfon d'emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana va rebre un total de 9.335 telefonades durant el dia 31 de desembre de les quals 1.507 van ser casos relacionats amb la Covid-19. Entre les 20.00 hores del dia 31 de desembre i les 08.00 hores del matí de l'1 de gener s'han registrat 3.325 telefonades i s'han gestionat 1.160 incidents.

Durant el toc de queda, entre la mitjanit i les 7 del matí, la sala ha registrat 1.297 telefonades, un 54% menys que en el mateix període de la Nit de cap d'any anterior, quan es van atendre 2.374 avisos. No obstant això, entre les tres de la vesprada i fins a la mitjanit del dia 31 de desembre s'han rebut 4.202 telefonades, un 13% més que durant la vespra de la nit de cap d'any de l'any anterior que va registrar 4.842 avisos.

Dels 1.160 incidents gestionats durant la passada nit, el 1·1·2 ha coordinat 560 incidents a la província de València, 485 a la província d'Alacant i 106 en la de Castelló.

La majoria dels incidents (57,7%) han sigut d'índole sanitari; seguits dels serveis de seguretat (22%) i els accidents (1,81%). Respecte a la Nit de cap d'any de l'any anterior, la sala del 1·1·2 ha gestionat un 45% més incidents de rang sanitari (756), quatre incidents de seguretat més (469) i tres accidents menys (73).

Durant la Nit de cap d'any el telèfon d'emergències de la Generalitat va reforçar el nombre d'operadors i operadores en un 43% per a atendre la demanda de la ciutadania.