Notes de premsa

« Ves enrere

El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' rep més d'1.400.000 telefonades durant el primer semestre de 2019

El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' rep més d'1.400.000 telefonades durant el primer semestre de 2019

  • Aquest servei de la Generalitat ha atés i ha gestionat, des de gener de 2019, un total de 370.446 incidents

El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' ha rebut, en el primer semestre de l'any, un total d'1.408.255 telefonades i ha gestionat un total de 370.446 incidents. El mes que més activitat va registrar va ser al juny, amb 249.211 telefonades, període que coincideix amb les vacacions estivals de moltes persones i l'augment de turistes a les nostres costes.

El telèfon únic europeu d'emergències 112 es va implantar a la Comunitat Valenciana el 21 de juny de 1999 després d'unes setmanes de proves i, des d'aleshores, ininterrompudament, ha donat servei els 365 dies a l'any, les 24 hores del dia. La primera telefonada va ser atesa per una operadora que va gestionar una emergència mèdica.

Enguany el servei celebra el seu 20é aniversari i, des que va arrancar aquell dia de juny de 1999, ha rebut quasi 70 milions de telefonades.

Dels 370.446 incidents gestionats el primer semestre de l'any, els sanitaris són els més habituals (54.796), seguits per les qüestions de seguretat (51.913) i les alteracions de la consciència (39.912). Del total d'incidents, 17.831 s'han classificat com a incendis.

Per comarques, a Alacant són les zones de l'Alacantí (45.075), el Baix Segura (25.378) i el Baix Vinalopó (21.445) els llocs en què més incidents s'han gestionat des del 112; a Castelló, són les comarques de l'Alt Millars (41.397) i la Plana Alta (20.316); i en el cas de València, ho són la capital mateixa (89.617), l'Horta Oest (20.822) i l'Horta Nord.

Referent en la gestió d'emergències

El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' és un referent en la gestió de les emergències. Des de l'any 2002, se sotmet als controls de qualitat de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació AENOR i ha obtingut ininterrompudament de manera satisfactòria el certificat ISO 9001.

També cal destacar la important tasca que du a terme en les xarxes socials, concretament en el compte del 112 en Twitter, que té més de 100.000 seguidors i que difon informació sobre les telefonades d'emergències rebudes a mitjans de comunicació i a la ciutadania.

Commemoració del 20é aniversari

Durant tot l'any, el 112 celebrarà el seu 20é aniversari amb un extens programa d'activitats que culminarà al febrer amb la celebració de la XIX edició de la jornada de portes obertes de seguretat i emergències, que tindrà lloc a València. També es realitzaran vídeos amb la història del servei, exposicions, publicacions i trobades.