Notes de premsa

« Ves enrere

El telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana rep més d'1,5 milions de telefonades durant el primer semestre de 2020

El telèfon 1·1·2 Comunitat Valenciana rep més d'1,5 milions de telefonades durant el primer semestre de 2020

  • Durant els primers sis mesos de l'any, la Sala 1·1·2 va tramitar 127.373 telefonades més que en el mateix període de 2019

  • L'impacte de la COVID-19 va provocar un augment de les telefonades especialment significatiu durant el mes de març

La Sala 1·1·2 del Centre de Coordinació d'Emergències ha rebut en el primer semestre d'enguany 1.535.628 telefonades, la qual cosa suposa un increment de 127.373 respecte del mateix període de l'any passat.

L'increment de les telefonades aquest primer semestre es deu, particularment, a l'augment que va experimentar el servei durant el mes de març quan, coincidint amb l'inici de la crisi sanitària de la COVID-19 i la declaració de l'estat d'alarma, es van rebre 333.353 telefonades.

Durant el primer semestre, març ha sigut el mes amb més volum de telefonades, 93.741 més que en el mateix mes de l'any passat.

Nombre i tipus d'incidents gestionats

El nombre d'incidents gestionats durant el primer semestre de l'any ascendeix a 442.522, una xifra que suposa 72.076 casos més que en el mateix període de 2019.

Quant a la classe d'aquests incidents, l'impacte de la crisi sanitària va provocar un increment de quasi un 10 % dels relacionats amb la salut, que han passat de suposar un 61,5 % del total l'any passat al 70,2 % en aquests primers sis mesos.

No obstant això, es va registrar un descens dels incidents relacionats amb la seguretat, accidents i incendis, que han passat de suposar el 14,2 %, el 4,5 % i el 2,5 %, respectivament, del volum total durant 2019 a un 11,6 %, un 2,4 % i un 1,7 % en el mateix període de 2020.

Dos milions d'euros per al reforç del personal per la COVID-19

Cal recordar que el Consell va destinar una inversió extraordinària de prop de dos milions d'euros per a la contractació de més operadors, la compra de material i accions de desinfecció per part de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències durant aquest primer semestre a causa de l'increment del servei relacionat amb la COVID-19.

Aquesta suma s'ha destinat a la contractació de més personal encarregat de l'atenció i la gestió del telèfon únic d'emergències i dels departaments de suport, així com la compra de material per a la prestació del servei.

A més, durant els mesos del pic de la pandèmia, la plataforma d'atenció telefònica es va ampliar i es va instal·lar una altra sala de l'1·1·2 en les instal·lacions de l'Ivaspe de Cheste idèntica a la del Centre de Coordinació d'Emergències de l'Eliana.

En els dos espais es van declarar zones sensibles en les quals era imprescindible el reforç de la freqüència de la neteja i la desinfecció, com per exemple les sales 24 hores, les zones de descans, els lavabos i altres espais comuns.