T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' va rebre més de tres milions de telefonades durant l'any passat

El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' va rebre més de tres milions de telefonades durant l'any passat

El telèfon d'emergències '112 Comunitat Valenciana' va rebre més de tres milions de telefonades durant l'any passat

El telèfon d'emergències de la Generalitat '112 Comunitat Valenciana' va rebre més de tres milions de telefonades durant l'any passat, segons reflecteix el balanç de gestió realitzat per l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències. Durant el passat any 2016, el servei 112 va rebre un total de 3.008.961 telefonades i va gestionar 698.223 incidents. 

Des de l'inici de l'activitat del servei, el 21 de juny de 1999, i fins al passat any, '112 CV' ha rebut més de 62'5 milions de telefonades, en concret, 62.571.750. Com a dada significativa referida a l'activitat, el passat 19 de gener, i coincidint amb l'onada de fred, el temporal de neu, pluja i vent registrat a la Comunitat Valenciana, va ser el dia que més cridades es van rebre des de l'any 2013 amb un total de 13.781. 

Els incidents més nombrosos registrats en 2016 corresponen als avisos sanitaris -426.996 incidents-, que representen un 61,2%, i els relacionats amb la seguretat, 102.868, que suposen el 14,7% del total. Per províncies, 261.548 incidents gestionats pertanyen a la província d'Alacant; 79.004 a la de Castelló; i 351.041 a la de València, mentre que els 6.630 avisos restants pertanyen a comunitats autònomes limítrofes. 

Quant als incidents que es van gestionar en idiomes, el telèfon 112 atén les telefonades en cinc idiomes: castellà, valencià, anglès, francès i alemany. Durant el passat any, es van gestionar 12.958 avisos en idiomes, i les telefonades en anglès van ser les més nombroses, ja que representen el 78,3%. El 9,6% dels avisos en idiomes han estat en alemany; l'11,8%, en francès, i un 0,3 per cent de les telefonades utilitzaven una llengua diferent a aquestes. 

El director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha explicat pel que fa al balanç del servei que en els seus gairebé 18 anys de funcionament s'ha consolidat amb una mitjana d'al voltant de 4 milions de trucades anuals i una mitjana diària de 10.500 aproximadament, la qual cosa significa 435 per hora i gairebé 8 per minut. En total, en aquests 18 anys s'han rebut més de 62 milions de trucades, ha afegit. 

També ha ressaltat la important labor que realitzen els 164 professionals que treballen de forma directa en el servei, entre la plataforma operativa i la tecnològica, al mateix temps que ha aprofitat per destacar la labor de les 119 agències integrades al Centre de Coordinació d'Emergències de l'Eliana. 

24 hores al dia, 365 dies a l'any 

El telèfon únic d'emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" és l'instrument de la Generalitat per a l'atenció i gestió de telefonades d'emergència - accidents, incendis, inundacions, urgències sanitàries, seguretat ciutadana, rescats, etc. - i es presta mitjançant l'atenció telefònica de les telefonades d'emergència efectuades pels ciutadans i el posterior avís i coordinació dels diferents organismes implicats en la seva resolució. 

El 112 atén totes les telefonades realitzades des de qualsevol punt de la nostra Comunitat durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l'any, sense cost algun i garantint un adequat tractament de les dades de caràcter personal. El servei atén cridades realitzades en castellà i valencià, les dues llengües oficials de la Comunitat, però també aquelles realitzades en anglès, francès i alemany. A més, a través de la web:clicar aquí, s'ofereix informació general a la ciutadania, com a recomanacions davant situacions d'emergència, informació en temps real sobre incidents, nivells de risc d'incendis i vent, precipitacions, etc