T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El Consell manté el reforç del servei telefònic d'Emergències 112 per a garantir l'atenció durant la pandèmia

• La Generalitat destina prop de 887.000 euros per a ampliar el personal de reforç que atén les telefonades i el servei extraordinari de neteja en les instal·lacions
  • El telèfon d'Emergències 112 ha rebut des de l'1 de gener de 2021 161.981 telefonades, prop del 30 % de les quals estan relacionades amb la COVID-19

El Ple del Consell ha ratificat l'ampliació dels contractes de reforç de personal per a atendre el servei telefònic d'Emergències 112 Comunitat Valenciana, així com el servei extraordinari de neteja de les instal·lacions d'aquest servei, amb l'objectiu de garantir l'atenció durant la pandèmia i de preservar la salut del personal del Centre de Coordinació d'Emergències.

L'evolució epidemiològica actual i la incertesa per a determinar el comportament de les successives onades de COVID-19, així com la possible afectació que puguen tindre sobre el servei, fan necessària l'ampliació pressupostària per a mantindre els 3 torns diaris i un mensual en contractes del personal de reforç de neteja i les 38 persones d'atenció telefònica fins al 30 d'abril de 2021, per un import de 887.000 euros.

Des de l'1 de gener, el telèfon d'Emergències de la Generalitat ha rebut 161.981 telefonades, quasi el 30 % de les quals estan relacionades amb la COVID-19. Aquestes telefonades (48.421) es van traduir en 31.661 incidents. Des que es va iniciar la pandèmia en el mes de març es van rebre 2.623.626 telefonades, quasi 300.000 de les quals, el 9,2 %, estaven relacionades amb la COVID-19 i van derivar en 145.917 incidents.

Al llarg de 2020, el 112 va registrar 3.119.515 telefonades, que es van traduir en la gestió de 776.968 incidents.

Coincidint amb la declaració d'estat d'alarma el mes de març passat es va ampliar, pel procediment d'emergència, el contracte amb l'empresa Ilunion Emergencias SA per a la prestació del servei telefònic i de neteja, per un import de prop de dos milions d'euros. Aquest augment s'ha destinat a la contractació de més personal encarregat de l'atenció i la gestió del telèfon únic d'Emergències 112 i del departament de suport.

Des de l'inici de la pandèmia, el Centre de Coordinació d'Emergències ha desdoblat les sales d'operacions de gestió i d'atenció de telefonades al número 112 amb l'objectiu de garantir-ne la continuïtat. Així, l'activitat es troba repartida en cinc sales ubicades a l'Eliana i a Cheste.