Notes de premsa

« Ves enrere

Las telefonades al telèfon d'emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” en anglés, francés i alemany han augmentat a l'estiu un 15 per cent

Las telefonades al telèfon d'emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” en anglés, francés i alemany han augmentat a l'estiu un 15 per cent

Valencia acollirà en 2018 la reunió anual de tots els 1·1·2 de Espanya

L'anglès segueix sent l'idioma més utilitzat dels tres amb un 20 per cent d'increment registrat

El nombre de telefonades efectuades al telèfon d'emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" en els idiomes anglès, francès i alemany s'han incrementat aquest estiu, entre els mesos de juny, juliol i agost, en un 15 per cent pel que fa a l'any 2016, segons un informe de balanç sobre la utilització del servei en els mesos estiuencs a les tres províncies valencianes que ha donat a conèixer hui el director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel.

En l'ementat balanç també es reflecteix com l'anglès segueix sent l'idioma més utilitzat dels tres amb un 20 per cent d'augment registrat, molt per davant del francès amb un 4,07 per cent i molt lluny de l'alemany que, curiosament, llastra aquest increment en experimentar una lleugera reculada que no arriba a l'1 per cent en comparació amb les dades de l'any passat.

José María Ángel ha valorat positivament aquest increment en la utilització del telèfon únic europeu d'emergències durant els mesos estiuencs per part dels visitants que trien la Comunitat Valenciana com a destinació de vacances, en considerar que "suposa la consolidació del servei a nivell europeu, ofert en els tres idiomes majoritaris del turisme que ens visita, i com resultat també de donar una resposta eficaç i òptima davant qualsevol situació d'emergència".

Ángel ha anunciat, en aquest sentit, que bona prova d'aquesta consolidació és l'elecció de València, del telèfon d'emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana", com a seu de la reunió anual de 2018 dels 1·1·2 de tota Espanya. La trobada tindrà lloc en el primer trimestre de l'any i servirà per intercanviar experiències i proposar iniciatives de futur per millorar el servei a nivell nacional i europeu.

Segons el balanç, durant els mesos de juny, juliol i agost del present any es van rebre en el "1·1·2 Comunitat Valenciana" un total de 4.941 telefonades en anglès, francès i alemany, mentre que l'any 2016 i en el mateix període, es van rebre 4.283, un total de 658 telefonades menys. El major increment es va efectuar en el nombre de telefonades realitzades en anglès: 3.790, un total de 629 més pel que fa a l'any 2016 en el qual es van registrar 3.161.

En l'idioma francès hi ha hagut un lleuger repunt del nombre de telefonades:

S'han rebut 819 telefonades, un total de 32 més pel que fa al mateix període de 2016 en el qual es van registrar un total de 787. Pel que fa a l'idioma alemany, si be aquest any s'han rebut en els tres mesos 332 telefonades, l'any passat es van registrar 335 telefonades, és a dir, tan sol 3 telefonades menys.


Alacant, al capdavant en nombre de telefonades

De les dades reflectides en aquest balanç destaca també com la província d'Alacant segueix sent l'emissora del major nombre de telefonades efectuades al "1·1·2 ComunitatValenciana" en els tres idiomes citats tant l'any 2017 com en 2016, seguida de les províncies de València i Castelló.

Per mesos, el major nombre es van rebre al juliol i agost en els dos anys objecte de comparativa, encara que es ve registrant un augment significatiu també en el mes de juny sobretot en les telefonades rebudes en l'idioma anglès.

El número de telèfon 1·1·2 està establert com un número únic d'assistència a la ciutadania davant qualsevol tipus d'emergència (sanitària, d'extinció d'incendis i salvament o seguretat ciutadana) en la Unió Europea. Qualsevol ciutadà europeu que es trobe fora de la seva residència habitual i dins del territori de la Unió Europea, pot fer ús d'aquest servei de forma gratuïta, els 365 dies de l'any, les 24 hores del dia. El telèfon "1·1·2 Comunitat Valenciana" ofereix la possibilitat d'atendre les exigències de l'usuari en tres idiomes comunitaris: anglès, francès i alemany, a més de les dues llengües oficials que es parlen a la Comunitat Valenciana: valencià i castellà.