T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere La Comissió de Protecció Civil dóna llum verda al projecte de decret sobre gestió de la informació davant situacions d'emergència o greu risc col·lectiu

La Comissió de Protecció Civil dóna llum verda al projecte de decret sobre gestió de la informació davant situacions d'emergència o greu risc col·lectiu

José María Angel ha presidit aquest matí el ple en el qual s'han homologat mig centenar de plans territorials municipals

El director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha presidit aquest matí el primer ple de la legislatura de la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana en el qual s'ha donat llum verda al projecte de decret del Consell que regula la gestió de la informació davant situacions d'emergència o greu risc col·lectiu.

En el ple, que ha comptat amb la presència de representants dels ajuntaments valen-cians, conselleries i organismes competents en la matèria, també s'han homologat mig centenar de plans territorials municipals de poblacions de menys de 5.000 habitants i els Planes d'Actuacions Municipals davant el risc d'Inundacions dels municipis de Palmera, Ondara i L'Alfàs del Pi.

José María Ángel ha volgut destacar en aquest primer ple de constitució el caràcter "transversal" que es pretén caracteritze a la futura Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències quan aglutinadora de quantes accions dinàmiques donen com a resultat que els ciutadans se senten confiats de la resposta qualificada davant qualsevol tipus d'emergència que es present i que es puga resoldre en el menor temps i al menor cost.

El director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències ha desta-cat que no es pretén tenir el "monopoli" de quantes accions diàries es puguen dur a terme en matèria de Protecció Civil si no que, precisament, "traslladem l'avantprojecte de la futura Agència a tots vosaltres, que teniu un paper significatiu en la construcció de l'arquitectura legal d'aquesta important eina".

Quant al projecte de decret del Consell que regula la gestió de la informació davant situacions d'emergència o greu risc col·lectiu, consta de cinc articles que aborden qües-tions com l'estructura de la gestió de la informació davant aquestes situacions, l'òrgan competent que ha de transmetre la informació i els principis rectors de la informació, a més d'altres aspectes com les accions que s'han de prendre una vegada declarat el final de l'emergència o la informació que han de transmetre altres membres del Govern o òr-gans de la Generalitat no involucrats directament en la gestió de l'emergència.

Aquest text legal és fruit de l'acord del Consell aprovat el 4 de desembre de 2015 sobre la citada matèria, i que ve a completar-ho i precisar-ho en aspectes concrets com la citada gestió de la informació i les actuacions a desenvolupar després de la declaració del final de l'emergència. 

Finalment, el ple també ha aprovat l'avantprojecte de llei que modifica la Llei 7/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, dels Serveis de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana.