T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere Emergències incrementa en un 7% els operadors del telèfon 1 1 2 amb motiu de la festivitat de Tots Sants

Emergències incrementa en un 7% els operadors del telèfon 1 1 2 amb motiu de la festivitat de Tots Sants

El Centre de Coordinació d'Emergències ha reforçat des d'aquest dimarts, 31 d'octubre, el servei del telèfon d'emergències 1 1 2 Comunitat Valenciana per a oferir una atenció més àmplia durant la festivitat de Tots Sants.  

En concret, aquest dimarts hi ha tres operadors més, dels 34 que són habituals, i el dimecres s'incrementa en dos el servei i, per tant, 36 operadors treballaran en la sala d'atenció de trucades. 

El director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a Emergències, José María Ángel, ha explicat que el nombre d'operadors, coordinadors i supervisors en la sala del telèfon d'emergències 1 1 2 Comunitat Valenciana es pot adaptar, en cada torn, a les necessitats en funció de festivitats o situacions puntuals que requerisquen de major atenció. 

En aquest sentit, Ángel ha afegit que la festivitat de Tots Sants "requereix d'una atenció més àmplia en la jornada d'avui, en celebrar-se nombroses festes nocturnes prèvies al dia festiu i, per tant, comptarem amb un 7% més d'operadors de sala (entre el dimarts i el dimecres) per a poder atendre amb major rapidesa i eficàcia les trucades que es reben". "En un moment donat -ha afegit-, el servei pot ampliar-se de forma immediata si la situació ho exigira per algun incident concret". 

La informació que cal proporcionar al telèfon d'emergències 1 1 2 Comunitat Valenciana varia segons el tipus d'incidència i els operadors són els encarregats de sol·licitar-la de manera més protocolizada per a respondre amb la major eficàcia possible. 

D'aquesta manera, tal com ha explicat José María Ángel, "el primer que cal aclarir és el tipus d'accident i el lloc exacte; nombre de persones involucrades i el seu estat; dades personals de les mateixes; forma d'accés al lloc de l'accident, condicions meteorològiques i, ja finalment, facilitar el telèfon i esperar als serveis d'emergències per a guiar-los al lloc de l'accident".