T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon “112 Comunitat Valenciana” gestiona 1.435 incidències durant el Cap d'any

El telèfon “112 Comunitat Valenciana” gestiona 1.435 incidències durant el Cap d'any

Els efectius de la Policia de la Generalitat han realitzat 117 inspeccions a locals d'oci i han obert 31 propostes de sanció

El telèfon d'emergències "112 *Comunitat Valenciana" ha gestionat durant la Nit de Cap d'any un total d'1.435 incidents procedents en les tres províncies valencianes i en el període comprès entre les 20:00 hores d'ahir, 31 de desembre, i les 8:00 hores de hui, 1 de gener, segons dades donades a conèixer pel director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel.

El número de telefonades rebudes ascendeix a un total 4.413, d'elles 2.433 a partir de les 24 hores del 31 de desembre, la qual cosa ha suposat 1.042 incidents procedents.

Les xifres són similars a les produïdes en el mateix període de l'any anterior, encara que es percep un lleuger increment, tant en les telefonades rebudes (3.716 en 2017) com en els incidents gestionats (1.253 en 2017). Com assegura José María Ángel, l'increment s'ha donat al llarg de l'any, significa que els valencians i valencianes coneixen més el servei i recorren a ell". Per a l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències significa que a més cridades, major possibilitat d'intervenció ràpida davant una emergència, com indica el seu director "ens fa ser més efectius i posar a la disposició de la ciutadania tots els recursos d'emergències i de seguretat".

L'evolució del nombre de cridades ajuda, segons José María Ángel "a establir un dimensionament adequat en la sala de telefonades, que des del 30 de desembre i fins avui s'ha reforçat en un 11% per a poder donar resposta a qualsevol tipus d'emergència".

Del total dels incidents procedents gestionats, 612 procedien de la província de València, 660 de la província d'Alacant i 151 de la província de Castelló, mentre que els 12 restants estan per determinar.

Per al període des de les 24 hores del 31, 427 procedien de la província de València, 487 de la d'Alacant i 118 de la de Castelló.

Cal destacar que el telèfon "112 *Comunitat Valenciana" atén cridades en tres idiomes comunitaris -anglès, francès i alemany-, la passada nit es van atendre 26 telefonades de les quals 23 van ser en anglès i 3 en alemany. La majoria a partir de les 24 hores, sent 18 en anglès i 3 alemany, quasi totes procedents de la província d'Alacant.

Per la tipologia, dels 1.435 produïts des de les 20:00 hores: 847 han sigut sanitaris, 277 relatius a la seguretat ciutadana, 48 incendis i 29 accidents.

Açò suposa que el 59% van ser sanitaris, el 19,3% dels incidents van ser relatius a la seguretat, 3,3% incendi i 2% accidents.

Des de les 24 hores del 31, la distribució ha sigut: 579 sanitaris (55,57%), 232 relatius a la seguretat ciutadana (22,26%), 34 corresponen a incendis (3,3%) i 24 a accidents (2,3%).

José María Ángel posa l'accent en el reconeixement "a tots les persones que en aquestes dates treballen des dels serveis públics perquè la ciutadania valenciana se senta segura".

 

Inspecciones als locals d'oci

El director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències ha oferit les dades referides a les inspeccions a locals d'oci efectuades pel grup d'espectacles de la Policia de la Generalitat. En total s'han inspeccionat 117 locals d'oci (42 a València, 36 a Alacant i 39 a Castelló), i s'han obert 31 propostes de sanció, de les quals 10 corresponen a locals de la província de València, 14 a la d'Alacant i 7 a la de Castelló.

Segons Ángel, el motiu més freqüent de les sancions ha sigut l'absència del servei específic d'admissió, seguit per l'incompliment de l'horari, l'absència de llicència o no haver contractat un segur. En menor mesura estan els excessos d'aforament o de so permès.

José María Ángel, ha destacat que el més rellevant de la nit ha sigut "la normalitat amb la qual s'ha desenvolupat, hi ha hagut infraccions que derivaran en sanció si després de completat l'expedient es comprova que no s'ha actuat tal com marca la llei d'espectacles".