T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon ‘112 Comunitat Valenciana’ rep més de 254.010 telefonades al març

El telèfon ‘112 Comunitat Valenciana’ rep més de 254.010 telefonades al març

El servei d'emergències va gestionar 64.345 incidents durant el passat mes, un dels mesos amb més cridades de l'històric de la sala 112CV

El director general de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències ha destacat que el passat mes de març, la sala del 112 de la Comunitat Valenciana va rebre un total de 254.010 telefonades "un dels mesos amb més càrrega en coincidir les Falles i la Setmana Santa en el mateix mes". De fet, com incideix Ángel, "el 112CV va gestionar 64.345 incidents durant març de 2016, molt prop dels majors registres d'incidents gestionats en aquesta sala que van tenir lloc durant l'estiu de 2015 amb 65.775 en el mes de juliol i 66.221 a l'agost".

Pel que fa a març de 2016, José María Ángel assenyala que 34.323 incidents es van registrar en la província de València, 22.156 en la d'Alacant i 7.260 en la de Castelló. Els avisos restants -606- provenien de comunitats autònomes limítrofes, per la qual cosa van ser transferits als centres d'emergències corresponents.

Per tipologia, la major part dels incidents gestionats són d'índole sanitària i relacionats amb seguretat ciutadana, 42.328 i 8.502 avisos respectivament.

També, el mes passat, es van gestionar 5.989 incidents relacionats amb diferents serveis, 2.628 concernents a accidents de trànsit en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 2.087 incidents relacionats amb incendis, 862 vinculats amb el medi ambient, altres 408 per temes de subministrament bàsic i 356 relacionats amb salvaments, entre uns altres.

El director general agraeix la labor diària que es realitza des de el ‘112 Comunitat Valenciana' per part de tots els seus professionals "per a atendre amb una telefonada totes les emergències coordinades amb els organismes i agències que han d'atendre-les de la forma més ràpida i eficaç possible". Unes telefonades que s'atenen tots els dies de l'any en diferents idiomes: valencià, castellà, anglès, alemany i francès. 

En concret, per idiomes, des de principis d'any s'han gestionat 2.030 avisos en anglès, 302 en alemany, 192 en francès i la resta es van atendre en altres idiomes diferents. Un total de 2.526 incidents atesos en diferents idiomes, 909 d'ells durant el passat mes de març.