T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El Servei d'Emergències '112 Comunitat Valenciana' rep en 2015 més de tres milions de telefonades

El Servei d'Emergències '112 Comunitat Valenciana' rep en 2015 més de tres milions de telefonades

José María Ángel presenta a Borriana la XV Jornada de Portes Obertes sobre Emergències i Seguretat amb motiu de la celebració hui del "Dia Europeu del 1·1·2"

El Servei d'Emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" va rebre un total de 3.190.824 telefonades durant l'any 2015, segons ha informat hui el director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel en la presentació de la XV Jornada de Portes Obertes sobre Emergències i Seguretat Pública. 
José María Ángel ha presentat aquest matí el contingut de la jornada en l'Ajuntament de Borriana, localitat que va acollir l'esdeveniment, acompanyat per l'alcaldessa de la localitat, María José Safont; el regidor de Seguretat Ciutadana, Javier Gual, i el subdirector d'Emergències de l'esmentada Agència, Jorge Suárez. 

El director de l'Agència ha destacat que la Comunitat va ser la segona a establir aquest servei al nostre país, i ha afegit que al llarg dels seus 17 anys de funcionament "s'ha anat consolidant com un número de referència en la resposta a les emergències i de qualitat en el servei". En aquest sentit l'any passat es va resoldre la seua certificació de qualitat segons la norma ISO 9001:2008, concedida per l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR). 

El Centre de Coordinació d'Emergències, organitzador de l'esdeveniment, fa coincidir aquesta commemoració europea amb la celebració d'una jornada lúdica que cada any té 
lloc en una població diferent de la Comunitat Valenciana. En aquesta ocasió, ha sigut la 
localitat castellonenca de Borriana l'encarregada d'acollir la Fira de les Emergències i 
la Seguretat Pública, on els visitants podran conéixer com actuen els serveis d'emergències per a donar resposta a qualsevol tipus d'urgència. 
D'aquesta manera, José María Ángel ha avançat que el programa de la fira inclou exhibicions i tallers duts a terme per més d'una vintena d'agències i organismes col·laboradors relacionats amb les emergències i la seguretat. "L'objectiu -ha explicat Ángel-, és acostar als ciutadans l'excel·lent treball que realitzen els serveis d'emergències d'aquests organismes, donar-lo a conéixer i reconéixer-lo, ja que ells són els que definitivament s'encarreguen que visquem molt més tranquils". 

Per la seua banda, l'alcaldessa de Borriana, María José Safont, ha agraït que s'haja 
pensat en el municipi per a acollir enguany la fira, ja que segons la seua opinió resulta "de 
vital importància que tant els veïns de Borriana com els de la resta de la Comunitat puguen veure de forma directa com treballen aquests professionals i gaudisquen també dels atractius d'aquest municipi de la Plana Baixa que els obri les seues portes". 

El director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències inaugurarà el dissabte la jornada a partir de les deu del matí a l'avinguda de Londres de Borriana, acompanyat per l'alcaldessa de la localitat. 

Radiografia de les Emergències 

D'altra banda, el director de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències ha 
fet balanç del servei, i ha destacat que en els seus 17 anys de servei s'ha consolidat amb una mitjana de quasi 4 milions de telefonades anuals i una mitjana diària de 10.500 aproximadament, la qual cosa significa 435 per hora i quasi 8 per minut. En total, 
en aquests 17 anys s'han rebut prop de 60 milions de telefonades. 

També ha ressaltat la important labor que realitzen els 164 professionals que treballen 
de forma directa en el servei, entre la plataforma operativa i la tecnològica. Al mateix temps ha aprofitat també per a destacar la labor de les 119 agències integrades en el 
Centre de Coordinació d'Emergències de l'Eliana. 

El telèfon únic d'emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" és l'instrument de la 
Generalitat per a l'atenció i gestió de telefonades d'emergència - accidents, incendis, 
inundacions, urgències sanitàries, seguretat ciutadana, rescats, etc. - i es presta per mitjà de l'atenció telefònica de les telefonades d'emergència efectuades pels ciutadans i l'avís i la coordinació posterior dels distints organismes implicats en la seua resolució. 

El 112 atén totes les telefonades realitzades des de qualsevol punt de la nostra Comunitat
durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any, sense cap cost i garantint un adequat tractament de les dades de caràcter personal. El servei atén telefonades realitzades en castellà i valencià, les dues llengües oficials de la Comunitat, però també aquelles realitzades en anglés, francés i alemany. A més, a través de la web: www.112.cv.com , s'ofereix informació general a la ciutadania, com ara recomanacions davant de situacions d'emergència, informació en temps real sobre incidents, nivells de risc d'incendis i vent, precipitacions, etc.