T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El compte de Twitter @GVA112 del telèfon d'Emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” de la Generalitat aconsegueix els 100.000 seguidors

El compte de Twitter @GVA112 del telèfon d'Emergències “1·1·2 Comunitat Valenciana” de la Generalitat aconsegueix els 100.000 seguidors

  • Aquest servei públic, el telèfon únic europeu d'emergències, celebra el seu 20 aniversari d'implantació en la Comunitat Valenciana.
  • El seguidor número 100.000 ha visitat el Centre de Coordinació d'Emergències i rebut un obsequi de mans de José María Ángel

El compte de Twitter @GVA112 del telèfon d'Emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" de la Generalitat ha aconseguit els 100.000 seguidors en el seu compte de Twitter en poc menys de quatre anys, i coincidint amb el 20 aniversari de la implantació d'aquest servei públic en la Comunitat Valenciana, el 21 de juny de 1.999, un esdeveniment que inclourà un programa d'activitats al llarg d'un any.

El director general de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), José María Ángel, ha explicat que des del primer moment "apostem per potenciar aquesta eina tan important, que fa quatre anys rondava els 2.000 seguidors, amb l'objectiu d'informar l'instant als ciutadans i als mitjans de comunicació de l'evolució de les emergències".

Ángel ha afegit que "vam ser conscients de la seua utilitat com un instrument eficaç i pedagògic en la prevenció de riscos a través de recomanacions i consells enfront dels diferents fenòmens naturals de la Comunitat Valenciana, de protecció civil i autoprotecció en una situació d'emergència".

Les xarxes socials del 112 Comunitat Valenciana, Twitter i Facebook, estan gestionades pel gabinet de comunicació de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta les Emergències integrat per periodistes. La seua funció ve recollida en el Pla Territorial d'Emergències (PTE) que estableix el procediment d'informació a través d'un gabinet que exerceix de portaveu sobre l'evolució de l'emergència. 

Premi de Comunicació de la Generalitat

La xarxa social i professional Twitter s'ha convertit en una eina comunicativa més del gabinet d'informació de la AVSRE  perquè es tracta d'un canal àgil que permet transmetre informació verificada mentre està en curs una emergència, tant als ciutadans com als mitjans de comunicació.

De fet, aquest compte de Twitter va rebre l'any passat el reconeixement per l'ús d'aquesta eina virtual per a agilizar la informació en els últims casos d'emergència en la primera edició dels Premis de Comunicació de la Generalitat Valenciana. 

En aquest sentit, José María Ángel ha agraït també a "tots els mitjans de comunicació que han contribuït a dotar de credibilitat aquest compte en cada situació d'emergència com els episodis de fortes pluges, o incendis pels quals ha travessat la Comunitat en els últims anys".

Reconeixement al seguidor 100K

Donada la importància que té la difusió d'una informació veraç i contrastada en la gestió de les emergències, des de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències s'ha volgut celebrar haver aconseguit aquesta xifra rebent en el Centre de Coordinació d'Emergències de L'Eliana al seguidor 100.000 que es va unir al compte en les últimes setmanes i va sumar d'aquesta manera per a aconseguir els 100K. 

Es tracta de José García Cavero, un enginyer químic de Requena que viu a València. Aquest matí ha sigut rebut per José María Ángel qui li ha acompanyat en la visita tant al Centre d'Emergències com a la sala d'atenció de trucades del 112 per a conéixer de primera mà el treball realitzat per tots els professionals que atenen la primera trucada, els tècnics que gestionen les emergències i el procés per a traslladar-lo a les xarxes socials d'una manera que ajude a difondre informació útil i no propagar bulos.

José García Cavero ha rebut de mans d'Ángel un "socarrat" amb una inscripció commemorativa simbolitzant així l'agraïment per part de l'Agència  a tots i totes els que segueixen el compte i que contribueixen a difondre informació d'utilitat pública amb les seues retwits.