T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere L'IVASPE reuneix en la seua escola d'estiu més de 300 professionals per a debatre sobre la utilització d'avions no tripulats en seguretat i emergències

L'IVASPE reuneix en la seua escola d'estiu més de 300 professionals per a debatre sobre la utilització d'avions no tripulats en seguretat i emergències

L'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) ha obert les portes de la segona edició de la seua escola d'estiu, en què participaran més de 300 professionals de l'àmbit de la seguretat i de les emergències durant les dues jornades que s'han organitzat amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA). 

L'IVASPE ha volgut enguany obrir un debat sobre l'aplicació de l'ús de les aeronaus no tripulades (drons) en l'àmbit de la seguretat i les emergències. Tant la jornada d'aquest dijous, que es desenvolupa a la Universitat Politècnica, com la del divendres, que es du a terme a les instal·lacions de l'IVASPE, versen sobre les diferents aplicacions, novetats i legislació que implica l'ús de les aeronaus no tripulades. 

En el transcurs del fòrum, es donarà resposta a una sèrie de qüestions davall la premissa "Per què és útil en les emergències i la seguretat la utilització d'avions no tripulats?". D'aquesta manera, es tractaran aspectes com la utilització d'aquesta tecnologia en desastres naturals, ja que permet tindre accés a llocs inaccessibles i és molt eficaç en factors com la geolocalització, la rapidesa, la termografia, l'autonomia i el temps de vol, a més de permetre avaluacions precises dels danys. 

El director de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, ha destacat durant la inauguració "la importància que té per a les administracions que les noves tecnologies s'incorporen als procediments d'emergències i seguretat. Per aquesta raó s'ha contactat amb la Universitat Politècnica i AESA, perquè acosten als professionals tot el seu coneixement i experiència". 

Ángel ha recordat que "la idea de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències d'impulsar l'escola d'estiu de l'IVASPE naix del convenciment que s'ha de convertir en un espai de formació, divulgació, debat i intercanvi d'experiències en l'àmbit de la seguretat i les emergències". 

Normativa i tallers sobre l'ús d'avions no tripulats 

La segona edició de l'escola d'estiu s'estructura en dues jornades. La primera té com a escenari la Universitat Politècnica de València i es dirigeix als operadors d'avions no tripulats. Els responsables d'AESA han explicat el reial decret que regula el seu ús, el qual es va aprovar el passat mes de desembre, així com la legislació vigent. 

El divendres, la formació es trasllada a l'IVASPE, i es dirigeix a les forces i cossos de seguretat i tècnics d'emergències d'administracions públiques, a qui se'ls explicarà el reglament de circulació aèria, el procediment de denúncies, quin és el paper de les administracions o què cal saber per a contractar un servei d'avions no tripulats. 

Primera a escala nacional 

L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències és la primera agència en l'àmbit nacional que ha establit un procediment d'actuació d'operacions d'aeronaus pilotades per control remot en situacions d'emergència, segons Decret 70/2017, de 2 de juny, de la Generalitat Valenciana. També ha sigut la primera a constituir-se com a operadora aeronàutica. 

A l'Agència s'han format ja tretze tècnics propis com a pilots d'avions no tripulats i actualment s'està treballant en l'establiment de simulacions per a escenaris i procediments operacionals en situacions d'emergències amb avions no tripulats: incendis, busca i rescat, i caracterització de zones afectades per a emergències. 

També és la primera agència a escala nacional a formar catorze policies locals com a pilots a través de l'IVASPE, el qual desenvolupa uns plans de formació contínua entre els quals s'inclou el primer curs per a pilotatge dedicat a aquest col·lectiu.