T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El telèfon “1·1·2 Comunitat Valenciana” ha atés 2.559 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència de gènere

El telèfon “1·1·2 Comunitat Valenciana” ha atés 2.559 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència de gènere

  • Fins al 31 d'octubre es van rebre un 151% més de telefonades que en el mateix període de 2019

El telèfon d'Emergències "1·1·2 Comunitat Valenciana" ha rebut des de l'1 de gener fins al 23 de novembre un total de 2.559 telefonades relacionades amb situacions de risc per violència contra la dona i que han sigut identificades i ateses de manera prioritària.

Fins al 31 d'octubre de 2020 s'havien rebut 2.416 crides, 822 més que respecte al mateix període de l'any anterior, és a dir, es va registrar un increment d'un 151% més. A aquest augment considerable ha contribuït la incorporació d'una nova eina en el 1·1·2, la classificació VioGen, per a identificar les crides susceptibles de violència de gènere que són derivades al lloc per a la coordinació de Policies Locals, Cempol.

La majoria de les 2.559 crides procedien del servei ATEMPRO (1.039), seguit de les classificades sota l'etiqueta VioGen (880), les derivades del 016 (531) i les dels Centres Dona 24 hores (109).  El període de l'any amb major incidència ha sigut el comprés entre els mesos de juny a setembre, amb 866 anomenades al nombre d'emergències 1·1·2.

Per tipologia d'incidents, en el 91% del total de les crides (2.349) es van mobilitzar mitjans sanitaris per a atendre els casos, mentre que en un 8% (199) es van mobilitzar mitjans de Seguretat.