T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere L'Institut Cartogràfic i l'Agència Valenciana d'Emergències col·laboren per a implementar un visor que facilitarà la gestió de recursos logístics durant la crisi sanitària

L'Institut Cartogràfic i l'Agència Valenciana d'Emergències col·laboren per a implementar un visor que facilitarà la gestió de recursos logístics durant la crisi sanitària

  • Aquesta aplicació posa a la disposició del Centre d'Emergències la galeria de mapes oficials de la Generalitat elaborada per l'ICV
  • Seguretat i Resposta a les Emergències podrà afegir la ubicació de recursos, com ara parcs de bombers, Policia Local o personal de Protecció Civil

L'Institut Cartogràfic Valencià (ICV), dependent de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, ha posat a la disposició de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències un visor per a facilitar i millorar el treball i la gestió del telèfon 112 d'Emergències en les tasques que té de gestió de recursos logístics als ajuntaments de la Comunitat durant la crisi de la COVID-19.

Per a fer-ho, el Cartogràfic utilitzarà la plataforma de mapes intel·ligents d'ESRI, tecnologia líder en el sector dels sistemes d'informació geogràfica.

Segons ha informat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, "aquesta aplicació posa a la disposició del Centre d'Emergències la galeria de mapes base oficials de la Generalitat elaborats per l'ICV, sobre els quals Emergències pot afegir les capes temàtiques pròpies amb la ubicació dels seus recursos, com ara parcs de bombers, Policia Local, personal de Protecció Civil o qualsevol de les capes temàtiques de la Generalitat, des del repositori de la Infraestructura Valenciana de Dades Espacials (IDEV)".


Per la seua banda, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha assegurat que l'ús de les noves tecnologies "està sent absolutament fonamental en la gestió d'aquesta crisi sanitària", perquè "ens permet optimitzar els recursos i dirigir millor l'ajuda allí on és necessària amb atenció especial als municipis xicotets".

En aquest sentit, Bravo ha destacat que aquesta eina "serà de gran utilitat per a la tasca que els més de 10.000 efectius policials, d'Emergències i de Protecció Civil, coordinats per l'Agència Valenciana de Seguretat, estan realitzant ara mateix en el marc del Pla de suport i coordinació municipal en accions, com ara el repartiment de material sanitari; el subministrament de queviures i altres béns essencials; tasques de desinfecció de vials i instal·lacions municipals, i assistència psicològica".

Es tracta d'una aplicació 100 % adaptable de manera automàtica a qualsevol mena de dispositiu (PC, tauleta o mòbil) sense necessitat de disposar de res prèviament instal·lat i amb l'únic requisit de disposar de connexió a Internet, "la qual cosa la fa -ha apuntat el conseller- absolutament polivalent i eficaç".

És, a més, una plataforma que es construeix mitjançant la incorporació de diversos 'widgets' prèviament desenvolupats, la qual cosa fa que es puguen anar incorporant noves funcionalitats de manera immediata, segons les necessitats.