T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El Consell valida la contractació de més personal en el telèfon 112 per a atendre l'increment de telefonades per la COVID-1926

El Consell valida la contractació de més personal en el telèfon 112 per a atendre l'increment de telefonades per la COVID-1926

  • Es van injectar prop de dos milions d'euros per a la contractació de més operadors, la compra de material i accions de desinfecció

El Ple del Consell ha ratificat la contractació pel procediment d'emergència, per part de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE), de més personal que atenguera en el telèfon d'Emergències 112 Comunitat Valenciana durant les setmanes de la crisi sanitària que va provocar la COVID-19.

En total es van injectar prop de dos milions d'euros per a aquest fi, així com la compra de material, accions extraordinàries de neteja i desinfecció i l'adquisició d'elements de protecció per a la plantilla d'Emergències.

L'11 de març passat es va ampliar, pel procediment d'emergència i per un import de 489.998 euros, el contracte en vigor amb l'empresa Ilunion Emergencias SA, per l'augment del nombre de telefonades rebudes fins a aquesta data com a conseqüència de la COVID-19 i en previsió d'un futur increment de casos.

Posteriorment, després de la declaració de l'estat d'alarma, el 17 de març es va ampliar aquest contracte per un import d'1.477.734 euros.

Els prop de dos milions d'euros de les dues ampliacions de contracte s'han destinat a la contractació de més personal encarregat de l'atenció i la gestió del telèfon únic d'Emergències i dels departaments de suport, així com la compra de material per a la prestació del servei d'acord amb una estimació de necessitats per a tres mesos després d'iniciar-se l'emergència.

També va ser necessària l'ampliació de la plataforma d'atenció telefònica des de la Sala 112 en un espai diferenciat sense contacte amb la sala existent en les instal·lacions de l'Eliana.

En tots dos espais es van declarar zones sensibles en les quals era imprescindible el reforç de la freqüència de la neteja i la desinfecció, com ara les sales 24 hores, les zones de descans, els lavabos i altres espais comuns