T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere El Consell autoritza l'ampliació del servei del telèfon d'Emergències 112 per a garantir la prestació per la COVID-19

El Consell autoritza l'ampliació del servei del telèfon d'Emergències 112 per a garantir la prestació per la COVID-19

  • S'han destinat prop de dos milions d'euros per a la contractació de més personal i la compra de material per a l'increment del servei

El Ple del Consell ha autoritzat la contractació, pel procediment d'urgència, d'ampliació del servei del telèfon d'Emergències 112 Comunitat Valenciana per a garantir la continuïtat de la prestació del servei i preservar la salut del personal del Centre d'Emergències, per a assegurar l'exercici de la seua activitat com a servei essencial durant la pandèmia per la COVID-19 a la Comunitat Valenciana.

L'11 de març passat, coincidint amb la declaració d'estat d'alarma, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) va ampliar, pel procediment d'emergència, el contracte amb l'empresa Ilunion Emergencias SA per a la prestació d'aquest servei per un import de 489.998 euros.

L'AVSRE va adoptar aquesta mesura atés el nombre més gran de telefonades rebudes fins aquell moment, a conseqüència de la COVID-19, i en previsió d'un increment de casos en el futur.

Posteriorment, amb data 17 de març, es declara novament l'emergència en la contractació i s'amplia aquest contracte per un import d'1.477.734 euros.

Els prop de dos milions d'euros de les dues ampliacions de contracte s'han destinat a la contractació de més personal encarregat de l'atenció i la gestió del telèfon únic d'Emergències i els departaments de suport, així com a la compra de material per a la prestació del servei, d'acord amb una estimació de necessitats per a tres mesos després de l'inici de l'emergència.


Preservar la salut del personal

La consideració de l'activitat del Centre de Coordinació d'Emergències com a servei essencial ha fet que s'adopten mesures preventives per a preservar la salut de tot el personal treballador d'aquest servei, i que haja sigut necessària l'ampliació de la plataforma d'atenció telefònica des de la Sala 112 en un espai diferenciat sense contacte amb la sala existent en les instal·lacions de l'Eliana.

En els dos espais s'han declarat zones sensibles, en les quals es fa imprescindible el reforç de la freqüència de la neteja i la desinfecció: sales 24 hores (i sales extraordinàries que s'activen amb aquesta finalitat); sales de descans; lavabos; sales de reunió, i sales de desbordament.

L'objectiu del contracte és la gestió de la relació operativa amb els organismes integrats en la plataforma de gestió de l'AVSRE; la dotació de les eines i els serveis necessaris; la gestió i el manteniment dels sistemes de gestió de qualitat i seguretat implantats en aquest servei, i la gestió operativa del terminal de la plataforma de gestió de l'AVSRE en el vehicle del lloc de comandament avançat en situació d'emergència.