T'interessa

Enllaços relacionats

opinión

Notes de premsa

Ves enrere Bravo anuncia que el 112 integrarà a la Xarxa d'Oficines d'Assistència a les Víctimes del Delicte en els seus protocols d'enviament d’ajuda

Bravo anuncia que el 112 integrarà a la Xarxa d'Oficines d'Assistència a les Víctimes del Delicte en els seus protocols d'enviament d’ajuda

  • Una de cada deu de les més de 3,1 milions de telefonades rebudes pel telèfon d'emergències 112 en 2020, va estar relacionada amb la COVID-19

El telèfon d'Emergències 112 Comunitat Valenciana integrarà a la Xarxa d'Oficines d'Assistència a les Víctimes del Delicte com una agència més en els seus protocols d'enviament d'ajuda. Així ho ha anunciat aquest dijous la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, després de la visita que ha realitzat al Centre de Coordinació d'Emergències de L'Eliana amb motiu del Dia Europeu del 112.

Bravo ha explicat que l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències integrarà en els protocols d'enviament d'ajuda urgent els recursos de la Xarxa d'Oficines d'Assistència a les Víctimes del Delicte "com una agència més de les que operen amb la sala com les forces i cossos de Seguretat, els serveis sanitaris d'urgències, els bombers o Protecció Civil", ha assegurat.

Per a això, es desenvoluparan els protocols d'actuació necessaris perquè el 112 puga mobilitzar, si així es requereix, els recursos que té la Xarxa d'Oficines "amb les seues més de 170 professionals" que la converteix en la major d'Espanya.

La Xarxa d'Oficines d'Assistència a les Víctimes del Delicte s'inclourà en la xarxa CORDCOM de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, que integra 120 organismes públics, des de policies locals a serveis sanitaris, bombers i protecció civil.

Bravo ha recordat, amb motiu del Dia Europeu del Telèfon 112 i que enguany compleix el seu 30 aniversari des de l'inici del seu desplegament en tota Europa, que en la Comunitat Valenciana "ha atés des de la seua posada en marxa 75 milions de telefonades, amb una mitjana de 9.000 al dia per a gestionar entre 1.000 i 2.000 incidents derivats d'elles"

Amb aquesta iniciativa "es posa a la disposició de la ciutadania aquest recurs que arribarà així a qualsevol racó de la Comunitat Valenciana".

En aquest sentit, la consellera ha recordat que hi ha 33 oficines en els jutjats valencians "i enguany arribarem a les 37" on s'ofereix un servei integral perquè, a més de l'assistència jurídica que precisen les víctimes d'un delicte, brinden també ajuda psicològica i d'assistència social si és necessària.

En els seus tres anys de funcionament, la xarxa ha atés a quasi 70.000 persones, de les quals, més de 32.000 eren dones víctimes de violència de gènere o violència domèstica.

El 112, determinant en la crisi COVID-19

D'altra banda, la consellera ha destacat que la crisi sanitària provocada per la COVID-19 ha tingut especial incidència en el 112 ja que "una de cada deu de les 3,1 milions de telefonades que es van registrar en 2020 estaven relacionades amb la pandèmia i per això, el servei va ser reforçat a partir del mes de març".

Entre altres mesures el 112 s'ha reforçat amb 73 operadors més, formats específicament per a atendre l'emergència sanitària; es van habilitar quatre noves sales d'operacions, es van augmentar en un 25% els torns laborals, es van adoptar protocols especials en coordinació amb la Conselleria de Salut i es va ampliar el nombre de línies telefòniques per a donar servei al número 900 habilitat per la Conselleria de Salut Universal per a la crisi sanitària.