T'interessa

opinión

Visualització de contingut web

Què fer davant onades de calor i sequera?

ONADES DE CALOR

  • Especial atenció amb xiquets i ancians. Els menors de 5 anys i els majors de 65 són els més vulnerables, així com les persones molt obeses, malaltes o que prenguen determinats medicaments. També les persones amb una activitat que requerix esforç físic han de tindre molta precaució.
  • Procura exposar-te al sol el menor temps possible. Utilitza protecció per a rajos solars.
  • És convenient vestir amb roba lleugera, de colors clars i cobrint la major part del cos, sobretot el cap.
  • Els menjars han de ser lleugers, amb aliments rics en aigua i sals minerals, com fruita i verdures. Beu molta aigua.
  • Evita l'exercici físic prolongat, sobretot en les hores centrals del dia.
  • Vigila xiquets i ancians, comprova el seu estat i la seua ingesta de líquids.
  • Mai deixes algú a l'interior d'un vehicle tancat.

SEQUERA

  • Revisa l'estat de les canonades per a evitar pèrdues per avaries i tanca lleugerament les claus de pas per a disminuir el cabal.
  • Emmagatzema aigua.
  • Estalvia el consum en la neteja de la casa. Utilitza la llavadora i el llavaplats amb la càrrega completa.
  • No regues plantes i jardins.
  • No deixes l'aixeta oberta en el lavabo ni en la dutxa. No et banyes, és preferible la dutxa.
  • Si l'aigua que es consumix no és de subministrament controlat, bull-la durant 15 minuts abans de beure-la. L'aigua del lavabo, de la vaixella i altres utensilis de cuina ha de ser segura.
  • No et banyes en llocs on l'aigua pot estar contaminada.
  • Ha d'intensificar-se la cloració de l'aigua de piscines i llocs proclius a patir contaminació.
  • Evita els exercicis físics que causen gran fatiga i sudoració.
  • Cuida els ulls, poden veure's afectats per l'atmosfera seca.